Tööalasest Euroopa Liidu õiguse rikkumisest teavitaja kaitse seaduse eesmärk on tagada rikkumistest teavitaja kaitse neile, kes on otsustanud tööalastest (võimalikest) rikkumistest ettevõtet või asutust informeerida. Ettevõtted ja asutused, kellel on kohustus vastav teavituskanal sisse seada, saavad seda teha kas iseseisvalt või välise teenuspakkuja abil. 

Kõige olulisemad märksõnad, mida kõik ettevõtted ja asutused peaksid meeles pidama, on konfidentsiaalsus ning teavitajate kaitse ja turvalisus. On äärmiselt oluline luua töötajatele ja koostööpartneritele turvaline ja mugav keskkond, mille kaudu vajadusel rikkumistest teada anda. Meie Grant Thornton Balticus usume, et läbimõeldud ja tõhus teavituskanal on efektiivne viis usaldusväärsuse saavutamiseks! 

Pakume oma klientidele usaldusväärse vihjeliini ülesehitamist, töösse rakendamist ja tuge selle toimimas hoidmisel. Meie eesmärk on olla turvaline ja usaldusväärne partner oma klientidele, kelle eesmärk on teavitusi menetleda seaduskuulekalt, erapooletult ja professionaalselt. Usume, et meie pakutud pakettidest leiavad sobivad lahendused kõik ettevõtjad!

Saatke meile oma päring

Meilt saate tuge järgmistes etappides:

1. Vihjeliini sisseseadmine ja haldus

  • Grant Thornton Balticu pakutav vihjeliin on veebipõhine teavituskanal, mis on loodud spetsiaalselt selleks, et kõikidel töötajatel ja koostööpartneritel oleks teavitamine võimalik lihtne ja mugav.
  • Kehtiv seadusandlus rõhutab, et teavitajal peab soovi korral olema võimalus jääda anonüümseks. Meie pakutav vihjeliin annab võimaluse teavitada anonüümselt, tagades ka teavitajale hilisema tagasiside andmise võimaluse.
  • Vihjeliini üles ehitades ja kasutades on arvesse võetud nii andmekaitse kui ka küberturbe reegleid.
  • Vihjeliini on võimalik sisse seada erinevates keeltes.

2. Ettevõttesisese protseduuri loomine ja töötajate koolitamine

  • Usume, et efektiivse süsteemi sisseseadmine eeldab ka laiemat teadlikkuse parandamist!
  • Aitame ettevõtetel koostada sobilikke sisemisi reeglistikke just nende vajadusi arvesse võttes.
  • Ühe eduka protseduuri sisseseadmise juurde käib ka töötajate koolitamine ja protseduuri kirjeldavate lühitutvustuste loomine.

3. Rikkumisteadete esmane ja/või täiemahuline menetlus

  • Klientide ja koostööpartnerite hinnangul tekitab suurimat usaldusväärsust see, kui asutus või ettevõte ise ei menetle teateid, vaid neid menetletakse väljaspool.
  • Oma klientidele pakume esmast rikkumisteate menetlemist, mille tulemusena saame kogutud teabe alusel kokku panna lühiülevaate rikkumisest ja selle võimalikest asjaoludest. Koos lühiülevaatega anname kliendile info edasiste tegevuste kohta koos tegevusplaaniga. Omalt poolt saadame rikkumisest teavitanud inimesele kinnituse teate kättesaamise kohta.
  • Meie kaudu on võimalik rikkumisteateid ka täiemahuliselt menetleda. Sel juhul analüüsime detailselt juhtunut ning kogume iseseisvalt ja vajadusel ettevõtte abiga täiendavaid tõendeid. See protsess võib sisaldada ka intervjuusid ja/või muudmoodi kohtumisi asjasse puutuvate inimestega.
  • Täiemahulise menetluse eesmärk on koostada kliendile põhjalik uurimisaruanne. Selle koostamise käigus kaasame vajadusel Grant Thornton Balticu teiste valdkondade spetsialiste, et formuleerida tähelepanekud ja tagasiside võimalikult spetsiifiliseks ja detailseks.
  • Täiemahulise menetluse käigus suhtleme rikkumisest teavitajaga alates teate saamisest kuni järelmeetmetest informeerimiseni.  

Saatke meile oma päring