Ruth Nõmmik: iga tööpäev pakub õppimisvõimalust

Nooremraamatupidaja Ruth Nõmmik on suurepärane näide inimesest, kes alustas tööd ilma igasuguse varasema kogemuseta, kuid usinalt õppides on temast saanud hinnatud spetsialist. Ruth kinnitab, et Grant Thornton Balticus on iga uus ülesanne põnev, sest iga kliendiga seotud töö on erinev ja alati on midagi uut, mida õppida. 

„Mäletan, kuidas alguses pidin iga kliendi kohta märkmeid tegema ja kõik tundus nii keeruline. Nüüd aga vaatan tagasi ja näen, kui palju ma olen edasi arenenud,“ nendib 2022. aastal meie juures tööle asunud Ruth.

Kuidas on kulgenud Sinu teekond Grant Thornton Balticus? Kuidas ettevõte on seda toetanud?

Minu teekond Grant Thornton Balticus algas avatud uste päeval, mis oli suunatud üliõpilastele. Ma olin ettevõttest juba varem kuulnud, sest üks praktikajuhendaja kiitis ettevõtet väga. Kui osalesin avatud uste päeval, avaldasid kontor ja inimesed mulle tohutult muljet – kõik oli nii äge ja inspireeriv! Läksin koju, istusin diivanil ja mõtlesin, et äkki peaks ikkagi kandideerima.

Kandideerimisel rääkisin kõik ausalt ära – et elan Haapsalus, mul on kaks väikest last, mul puudub varasem raamatupidamiskogemus ja ma õpin veel ülikoolis. Ma ei uskunud, et mind valitakse, aga gruppijuht ütles: „Pole midagi, küll me sind välja õpetame.“ Nii ma alustasingi assistendina, täiesti rohujuuretasandilt. Grupijuht toetas mind igal sammul, arvestades minu pere ja kooliga. Kui ülikool sai lõpetatud, edutati mind kohe ka nooremraamatupidajaks. 

Mis Sulle Grant Thornton Balticu kui tööandja juures meeldib? Milline tööandja on Grant Thornton Baltic?

Mulle meeldib kõige rohkem paindlikkus. Ma olen osalise tööajaga, mul on võimalus töötada kodus ja kontoris ning kogu see hübriidmudel sobib mulle ideaalselt. Ma ei kujutaks ette, et peaksin viis päeva nädalas kontoris olema, aga samas ma ei tahaks ka ainult kodus töötada.

Teine asi, mis mulle väga meeldib, on see, et siin toetatakse õppimist ja arengut. Kui sul on tahtmist areneda ja midagi uut proovida, siis uksed on avatud. Samuti hindan, et tööandja laseb mul areneda omas tempos. Kui ma alustasin, sain rahuliku sisseelamisperioodi ja keskendusin õppimisele. See aitas mul õpingud lõpule viia. Ma tunnen, et minusse usutakse ja see on mulle väga oluline.

Millised Grant Thornton Balticu väärtused kattuvad kõige rohkem Sinu väärtushinnangutega?

Kõige rohkem kattuvad väärtused, mis keskenduvad pidevale arengule ja koostööle. Siin ei ole stagnatsiooni ega paigalseisu – kui tahad midagi uut proovida, on see võimalik. Samas ei pea siin kõike üksi tegema. Ma ei suudaks töötada keskkonnas, kus kogu aeg tehakse ühte ja sama asja.

Koostöö on samuti väga oluline. Näiteks kui mul oli kooliga seotud eemalolekuid, siis kolleegid võtsid minu ülesanded üle ja kõik sujus. Siin mõistetakse, et sa ei saa kõike ise teha ja et edukas koostöö põhineb suhtlemisel ja vastastikusel usaldusel.

Lisaks on raamatupidajatele eriti olulised väärtused täpsus, vastutus ja ausus. Siin peavad kõik need „lahtrid“ olema linnukesega täidetud, sest raamatupidamine nõuab korrektsust ja õigel ajal tegutsemist. Samuti tuleb osata teisi juhendada ja juhendatavat usaldada – näiteks kui oled projektijuht, pead suutma oma tiimi sujuvalt juhtida, aga mitte liigselt mikromanageerida.

Kuidas väljendub Grant Thornton Balticus töötades Sinu jaoks töö- ja eraelu tasakaal?

Minu jaoks väljendub see kõige rohkem paindlikkuses ja osalises tööajas. Kuna mul on kodus kaks väikest last ja ma elan Tallinnast kaugemal, on  väga oluline, et saan oma aega ise planeerida. Näiteks kui mul on vaja pereüritustel käia, on see võimalik – tähtis on, et töö saaks tehtud. Kuidas ma oma aega korraldan, on minu enda teha.

Meil on ka väga toetavad kolleegid. Kui ma näen, et ei jõua kõike, saan alati abi küsida ja kolleegid aitavad rõõmuga. Kõik on läbiräägitav ja inimesed on mõistvad.

Kuidas toetab Grant Thornton Baltic inimeste arengut?

Väga mitmel viisil. Kui ma alles alustasin, sain rahuliku sisseelamise aja, kus mul lasti õppida ja areneda. Lisaks pakutakse palju koolitusi, mis ei piirdu ainult erialase teadmisega – on ka tervise ja heaolu teemad, mis aitavad hoida tasakaalu ja keskenduda ka enda „tassikese täitmisele“. Siin mõeldakse sellele, et töötajad oleksid mitte ainult professionaalselt edukad, vaid ka vaimselt terved ja tasakaalukad.

Milline on olnud tööl kõige positiivsem ja emotsionaalsem kogemus?

Minu kõige emotsionaalsem hetk oli siis, kui mind tunnustati aasta noorema raamatupidaja tiitliga. See oli nii ootamatu ja samas nii motiveeriv, et mind tõesti märgatakse ja minu tööd hinnatakse. Siin on palju väga tublisid inimesi, kes kõik vääriksid sellist tunnustust, ja seepärast tundsin end eriti eriliselt. Samuti on need hetked, kus keegi kolleegidest või klientidest kiidab sinu tööd, alati väga südantsoojendavad.

Milline kontoritraditsioon on Sinu lemmik?

Lihtsalt kontorisse tulemine. Kuna ma töötan suure osa ajast kodus, on kontorisse tulemine minu jaoks alati tore vaheldus. Eriti meeldib mulle kohvinurgas kolleegidega juttu ajada. Kontoris viibimine on mõnus, sest näen inimesi ja saan suhelda, aga samas ei pea seal kogu aeg olema. Kui ma oleksin viis päeva nädalas kontoris, siis see ei tunduks enam nii tore, aga vaheldus kodu ja kontori vahel on täpselt paras.

Kuidas kirjeldaksid Grant Thornton Balticus töötavaid inimesi?

Meie inimesed on väga mitmekesiste oskustega, töökad ja asjalikud, samas ka lõbusad ja inimlikud. Meie tiimis on palju töömesilasi, kes teevad oma tööd südamega, kuid on ka seltskondlikku ja naljakat energiat, mis teeb töökeskkonna mõnusaks.

Mind üllatab alati, kui palju erinevaid huvisid ja hobisid kolleegidel on. Mõnikord vestlen kellegagi ja saan teada midagi täiesti uut ja põnevat – keegi on näiteks millegi erilisega tegelenud või tal on huvitavad teadmised. Meeskonnatöö on siin suurepärane ja värbajad on teinud head tööd, tuues kokku inimesed, kes sobivad üksteisega ja kellega on hea koostööd teha.

Milline on olnud Sinu meeldejäävaim tööülesanne? Näiteks ülesanne/töö, mis oli kas väga huvitav või hoopis väga keeruline või midagi sellist, millega polnud varem kokku puutunud?

Kõige meeldejäävam tööülesanne oli minu esimese aastaaruande koostamine. See oli kohe auditeeritav ja kuna ma polnud seda varem teinud, tundus see alguses hirmutav. Aga kui aruanne valmis sai, tundsin suurt uhkust – ma sain hakkama ja õppisin nii palju.

Iga uus ülesanne on siin põnev, sest iga kliendiga seotud töö on erinev ja alati on midagi uut, mida õppida. Mäletan ka, kuidas alguses pidin iga kliendi kohta märkmeid tegema ja kõik tundus nii keeruline. Nüüd aga vaatan tagasi ja näen, kui palju ma olen edasi arenenud. Lisaks pakuvad väiksemad eduelamused – näiteks kui klient või kolleeg kiidab sind hea töö eest – igapäevast rõõmu ja motivatsiooni.

 

Fotod: Erlend Štaub

Kas meie ettevõte kõnetab Sind?