-
Projektide auditeerimine
Nõustame ja auditeerime ELi ja teiste riikide toetusfondidest rahastatavaid projekte, sh teeme juhtimis- ja kontrollisüsteemide auditeid.
-
Pakendiaudit
Teeme pakendiettevõtjatele pakendiauditeid, et anda hinnang kalendriaasta jooksul pakendiregistrisse esitatud andmete õigsuse kohta.
-
Töövahendid
Auditi sujuvamaks ettevalmistamiseks leiate siit erinevaid kinnituskirjade vorme.
-
Auditikalkulaator
Kalkulaator annab vastuse, kas ettevõtte müügitulu, varade maht või töötajate arv ületavad piiri, mistõttu peate tellima ülevaatuse või auditi.
-
Palgaarvestus
Teeme palgaarvestust nii mõne töötajaga kui ka sadade töötajatega ettevõtetele.
-
Maksuarvestus
Meie kogenud maksuspetsialistid toetavad raamatupidajaid ning pakuvad mõistlikke ning praktilisi lahendusi.
-
Aruandlus
Koostame majandusaasta aruanded. Aitame juhtimisaruannete väljatöötamisel ja koostamisel ning kohustuslike aruannete esitamisel.
-
Finantsaruannete konsolideerimine
Meie kogenud raamatupidajad ja nõustajad aitavad konsolideerimistabelite koostamisel ja konsolideerimise protsessi efektiivsemaks muutmisel.
-
Nõustamine ja ajutine personal
Meie spetsialistid nõustavad keeruliste raamatupidamistehingute tegemisel, korrastavad eelmisi perioode ja pakuvad ajutise raamatupidaja teenust.
-
Välise finantsjuhi teenus
Meie finantsjuhi teenus sobib igas suuruses ja kõikides majandusharudes tegutsevatele ettevõtetele. Pakume teenust klientidele vajalikus mahus ja kompetentsides.
-
Raamatupidamisprotsesside hindamine
Aitame sisse seada kohalikele ja rahvusvahelistele standarditele vastava raamatupidamise.
-
Raamatupidamine väikeettevõtetele
Pakume jõukohast teenust väikeettevõtetele. Aitame korraldada protsessid võimalikult nutikalt ja kuluefektiivselt.
-
Raamatupidamine krüptoettevõtetele
Hoiame ennast plokiahelatehnoloogiaga kursis, et teenindada ja nõustada krüptoettevõtteid. Meile on toeks kolleegide võrgustik 130 riigis.
-
Koolitused
Meie raamatupidajad on pädevad kõikidel raamatupidamise ja aruandluse teemadel. Teeme koolitusi ka klientidele, et oma teadmisi edasi anda.
-
Äritegevuse juriidiline nõustamine
Pakume tuge nii alustavale kui laienevale ettevõttele, hoolitsedes selle eest, et kõik juriidilised sammud oleksid detailideni läbi mõeldud.
-
Fintech nõustamine
Meie juristid nõustavad makseasutusi, virtuaalvääringu teenuste pakkujaid ja finantseerimisasutusi.
-
Ühinguõigus ja tehingute nõustamine
Nõustame õigus-, maksu- ja finantsküsimustes, mis on vajalikud ettevõtte juriidilise või organisatsioonilise struktuuri paremaks juhtimiseks.
-
Juriidiline due diligence
Analüüsime põhjalikult ühendatava või omandatava äriühingu sisedokumente, õigussuhteid ning äritegevuse nõuetelevastavust.
-
Lepinguõigus
Koostame lepingud, mis vastavad majanduslikult ja õiguslikult Teie ettevõtte parimatele ärihuvidele.
-
Tööõigus
Nõustame kõigis tööõiguse küsimustes, aitame töölepingute ettevalmistamisel, muutmisel või lõpetamisel, ametijuhendite ja sisekordade väljatöötamisel.
-
Saneerimine
Meie ekspertidel on kogemus saneerimisnõustajatena, aitame ettevõtjatel saneerimist läbi viia.
-
Majasisese juristi teenus
Teenus on mõeldud ettevõtjatele, kes otsivad usaldusväärset koostööpartnerit ettevõtte igapäevaste juriidiliste küsimuste lahendamiseks.
-
Kontaktisiku teenus
Pakume välisriigis asuva juhatusega Eesti äriühingutele kontaktisiku teenust.
-
Koolitused
Korraldame nii avalikke kui ka kliendi tellitud koolitusi aktuaalsetel õigus- ja maksuteemadel.
-
Rikkumisest teavitamise kanal ehk vihjeliin
Pakume oma klientidele usaldusväärse vihjeliini ülesehitamist, töösse rakendamist ja tuge selle toimimas hoidmisel.
-
Ärimudeli või -strateegia uuendamine
Edukas olemiseks peab igal ettevõttel olema kindel strateegia ehk teadmine, mis suunas kogu meeskond liigub. Aitame Teil sihte seada!
-
Turundus ja kliendihaldus
Toetame Teid turundus- ja brändistrateegia ning kliendihaldussüsteemi uuendamisel, et suudaksite praegusel kiirete muutuste ajal kohaneda.
-
Coaching ja juhi arengutugi
Hea organisatsioonikultuur on ettevõtte jaoks nagu trump kaardimängulauas. Juhendame Teid, kuidas trumpkaarte koguda!
-
Digiteenused
Tänapäeval ei ole küsimus selles, kas digiteerida, vaid kuidas seda teha. Aitame Teil välja töötada ja juurutada nutikad digilahendused.
-
Äriplaani koostamine
Hea äriplaan on ettevõtjale teejuht ja juhtimisvahend ning finantseerijatele ja potentsiaalsetele investoritele otsuse langetamiseks vajalik infoallikas.
-
Due diligence
Teeme hoolsusauditi ehk due diligence’i, et investorid saaksid enne planeeritud ostutehingut ettevõttest põhjalikku ülevaate.
-
Tehingute nõustamine
Nõustame Teid kõikides ostu- või müügitehingu protsessi olulistes aspektides.
-
Väärtuse hindamine
Hindame ettevõtte turuväärtust, varade väärtust ja teisi varagruppe rahvusvaheliselt aktsepteeritud metoodika alusel.
-
Registreeritud eraeksperdi teenused
Meie kogenud registreeritud eraekspet annab hinnanguid majandus- ja finantsalal.
-
Äriplaanid ja finantsprognoosid
Rahavoo puudulik planeerimine ja kontroll on sageli ebaõnnestumise põhjus. Aitame Teil koostada korralikke prognoose, et äririske vähendada.
-
Välise finantsjuhi teenus
Meie finantsjuhi teenus sobib igas suuruses ja kõikides majandusharudes tegutsevatele ettevõtetele. Pakume teenust klientidele vajalikus mahus ja kompetentsides.
-
Saneerimine
Meie kogenud saneerijad pakuvad võimalusi ettevõtte majanduslike raskuste ületamiseks ja likviidsuse taastamiseks, et edaspidi jätkusuutlikult majandada.
-
Restruktureerimine ja reorganiseerimine
Pakume individuaalseid terviklahendusi ettevõtete struktuuri korrastamisel.
-
Ettevõtte maksustamine
Anname nõu kõigis ettevõtte maksustamisega seotud küsimustes.
-
Käibemaks jm kaudsed maksud
Põhjalik info käibemaksu, aktsiiside ja tollimaksude kohta nii siseriiklikul kui ka rahvusvahelisel tasandil.
-
Rahvusvaheline maksustamine
Anname nõu välisriikide maksusüsteemide ja rahvusvaheliste maksuregulatsioonide asjus, sh tunneme piiriülese aruandluse nõudeid.
-
Siirdehinnad
Aitame planeerida ja dokumenteerida kõiki aspekte ettevõtte siirdehindade strateegias.
-
Tehingute maksustamine
Planeerime ettevõtte omandamise, võõrandamise, refinantseerimise, ümberstruktureerimise, võlakirjade või aktsiate noteerimise maksutagajärgi.
-
Töötajate piiriülene maksustamine
Eesti ettevõtte töötaja välismaal ja välisettevõtte töötaja Eestis – anname nõu maksureeglite kohta.
-
Maksuriskide audit
Teeme maksuauditi, mis aitab diagnoosida ja piirata maksuriske ning optimeerida maksukohustusi.
-
Kliendi esindamine maksuametis
Ennetame maksuprobleeme ning tagame sujuva suhtluse maksu- ja tolliametiga.
-
Füüsilise isiku maksustamine
Nõustame eraisikuid füüsilise isiku tulu maksustamise küsimustes ja vajadusel esindame klienti suhtluses maksu- ja tolliametiga.
-
Balti riikide maksüsteemide võrdlus
Meie maksuspetsialistid on koostanud Balti riikide maksusüsteemide võrdluse ettevõtete ja eraisikute maksustamise kohta.
-
Personaliotsing
Aitame Teie ettevõttes ametikohad täita kompetentsete ja pühendunud töötajatega, kes aitavad ellu viia ettevõtte strateegilisi eesmärke.
-
Värbamise tugiteenused
Tugiteenused aitavad välja selgitada kandidaatide vastavuse ettevõtte ootustele. Enamkasutatud tugiteenused on kandidaadi testimine ja hindamine.
-
Personalijuhtimise protsesside juurutamine
Võtame personalijuhtimisega seotud protsesside juhtimise ja käivitamise kas täielikult enda peale või oleme personalijuhile toetav ja nõuandev partner.
-
Personaliaudit
Kaardistame personalijuhtimise protsesside olukorra ja anname ülevaate, kuidas hinnata organisatsiooni tervist personalijuhtimise seisukohast.
-
Personalitöö dokumentatsioon
Toetame ettevõtteid personalitööga seotud dokumentatsiooni ja eri töökorralduse protsesside korrektse vormistamisega.
-
Personaliuuringud
Aitame teha eesmärgipäraseid ja kvaliteetselt koostatud personaliuuringuid. Analüüsime tulemusi ja toome välja järeldused.
-
Personalijuhi teenus
Pakume ettevõtetele nii ajutist kui ka püsivat/pikaajalist personalijuhi teenust.
-
Siseauditi teenus
Aitame Teid siseauditi funktsiooni täitmisel, siseauditite ja nõuandvate tööde tegemisel, valitsemise hindamisel ja töötajate koolitamisel.
-
Finantssektori siseaudit
Saame toetada siseauditi funktsiooni loomisel juba finantssektoris tegutsemiseks vajaliku tegevusloa taotlemisel.
-
Projektiaudit
Teeme Euroopa Liidu fondidest, riigieelarvest, välisabist või muust allikast toetusi saanud projektide auditeid.
-
Rahapesu tõkestamine
Aitame koostada rahapesu riskihinnangut ja tõhusaid rahapesu tõkestamise protseduure, teeme valdkonna siseauditeid ja koolitusi.
-
Riskide hindamine ja haldamine
Nõustame Teid riskide hindamisel ja riskide haldamise süsteemi loomisel.
-
Eritööd
Teeme Teie soovil konkreetse eesmärgi ja ulatusega auditeid, kontrolle ja analüüse.
-
Kvaliteedimärk
Hindame raamatupidamisettevõtete tegevuse nõuetelevastavust kvaliteedimärgi „ERK tunnustatud raamatupidamise ettevõte“ taotlemisel.
-
Siseauditi välishindamine
Hindame Teie ettevõtte siseauditi kvaliteeti või anname sõltumatu kinnituse enesehindamisele.
-
Rikkumisest teavitamine ettevõttes
Aitame luua rikkumisest teavitamise süsteemi Teie ettevõttes. Pakume nii kogu süsteemi kui ka selle mõne etapi ülesehitamist.
-
ESG nõustamine
Aitame lahendada keskkonna, sotsiaalse kapitali, töötajate, ärimudeli ja hea juhtimistavaga seotud küsimusi.
-
ESG audit
Meie audiitorid kontrollivad ja kinnitavad kestlikkuse aruandeid kooskõlas rahvusvaheliste standarditega.
-
Kestlikud investeeringud
Aitame investoreil teha huvipakkuva ettevõtte keskkonnateemade, sotsiaalse vastutustundlikkuse ja hea juhtimistava analüüsi.
-
Kestlik maksukäitumine
Meie rahvusvahelise maksunduse spetsialistid määratlevad kestliku maksukäitumise kontseptsiooni ja pakuvad jätkusuutliku maksukäitumise teenuseid.
-
ESG juhi teenus
Alati ei pea ettevõttesse palkama ESG juhti. Seda saab ka kokkulepitud mahus teenusena sisse osta.
-
Digistrateegia
Aitame hinnata Teie organisatsiooni digiküpsust, töötame välja vajaduste ja võimalustega kooskõlas oleva strateegia ja võtmemõõdikud.
-
Nutikas automatiseerimine
Meie abiga saate suurendada äriprotsesside efektiivsust ning parandada klientide ja töötajate kasutajakogemust.
-
Ärianalüütika
Meie kogenud spetsialistid aitavad Teil andmeid taltsutada, et ettevõtte juhtimine oleks andmepõhine.
-
Infoturve
Läbimõeldud ja ennetav küberstrateegia pakub kindlustunnet ja võimalust keskenduda ettevõtte kasvupotentsiaali realiseerimisele.
-
Targa tellija teenus
Keskmiselt ebaõnnestub iga neljas projekt ja iga teine vajab muudatusi. Aitame juhtida Teie ettevõtte digilahenduste innovatsiooni!
-
Digitaalne hoolsusaudit
Teeme omandatava või ühendatava ettevõtte oluliste IT-küsimuste hoolsusauditi, sh analüüsime infosüsteeme ja nende jätkusuutlikkust.
-
Bert Haabu
Bert näitab, kuidas inimene võib aina uusi tippe vallutada. Aastal 2019 auditi nooremkonsultandina alustanud Bert on tänaseks vandeaudiitor ja avaliku sektori vandeaudiitor.
-
Ene Rahula
Kolm aastakümmet samas ettevõttes töötada on tänapäeval pigem erand. Meie raamatupidaja Ene Rahulal 16. märtsil 2023 meie ettevõttes 30 tööaastat.
-
Eve Lille
Eve tuli Grant Thornton Balticusse finants-ja maksunõustajana tööle 2022. aasta veebruaris ning ta kinnitab, et see teekond on olnud äärmiselt põnev ja väljakutseid pakkuv.
-
Helena Pokmann
Helena liitus meie ettevõttega 2020. aastal auditi vanemkonsultandina ning on nüüdseks tõusnud auditi nooremjuhi rolli. Ta hindab kõrgelt ettevõtte ja meeskonna tugevat toetust.
-
Jelena Leoško
Jelena liitus meie ettevõttega 2017. aastal ja alustas nö nullist, sest tema senine kogemus oli logistikavaldkonnas. Tänaseks on Jelena hinnatud raamatupidaja ja raamatuidamise grupijuht.
-
Kai Paalberg
Kai taaskäivitas edukalt riskijuhtimise valdkonna. Ta saab ühtviisi ladusalt hakkama nii siseauditite tegemisega kui ka meeskonna juhtimisega.
-
Kristjan Järve
Kristjan on rohkem kui 20 Grant Thornton Balticus töötatud aasta jooksul üles ehitanud eduka maksunõustamise valdkonna ja kasvanud maksunõustajast ettevõtte partneriks.
-
Lenel Prisk
Leneli teekond Grant Thornton Balticus algas 2022. aasta juulis üle ootuste hästi. Juba enne oma esimest tööpäeva tundis Lenel, et see võibki olla õige organisatsioon just tema jaoks.
-
Meeli Tali-Aruväli
Meeli liitus meiega auditijuhina 2020. aastal. Teda üllatas väga toetav ja ühtehoidev meeskond. Meeli ütleb julgelt, et iga meie tiimiliige on väärtuslik, teda hinnatakse ja hoitakse.
-
Merle Rõbovõitra
Merle Rõbovõitra alustas raamatupidajana arveid sisse toksides, nüüd defineerib ta oma tööd pigem inimeste kui numbrite ärina.
-
Ragne Lehtsaar
2021. aastal auditi noormekonsultandina tööd alustanud Ragne on tänaseks auditi vanekonsultant. Ragnele meeldib, et ta töö on põnev, tema arengut toeatv ja paindlik.
-
Tarmo Rahkama
Tarmo on kasvanud assistendist auditijuhiks ja vandeaudiitoriks ning 2020. aasta sügisel sai temast ettevõtte partner. Tarmo hindab väga inimestevahelist koostööd ja torediad kolleege.
-
Tatjana Raskatova
Tatjana jaoks on töö Grant Thorntonis olnud positiivne kogemus, uue töötaja sisseelamine on hästi organiseeritud ja töötajat toetavad alati tiimijuht ja tiimikaaslased.
Tööandja on kohustatud töötajale tagama kokkulepitud töö- ja puhkeaja ning pidama tööaja arvestust (töölepingu seaduse (TLS) §-i 28 lõike 2 punkt 4). Tööaeg tuleb töötajaga kokku leppida töölepingu kirjalikus dokumendis.
Eeldatakse, et töötaja töötab tööandja juures täistööajaga 8 tundi päevas ja 40 tundi nädalas. Kui töötaja tööaja norm on väiksem kui 40 tundi nädalas, on see osaline tööaeg ja selline kokkulepe peab samuti kajastuma töölepingus.
Näide 1
Tööaeg
A: Pooled võivad kokku leppida, et töötaja töötab 8 tundi päevas ja 32 tundi nädalas.
B: Pooled võivad kokku leppida, et töötaja töötab 6 tundi päevas ja 30 tundi nädalas.
Kui näite A puhul töötab töötaja näiteks esmaspäevast neljapäevani, on selguse huvides mõistlik määratleda ka konkreetsed nädalapäevad, millal töötaja töökohustusi täidab. Näite B puhul on töötaja tööaeg esmaspäevast reedeni 6-tunnine ehk iga päev 2 tundi lühem täistööaja normist.
Seaduse järgi kehtib põhimõte, et tööaeg tuleb töölepingus kirjalikult kokku leppida. Kui selline kokkulepe töölepingus puudub, eeldatakse, et töötaja töötab täistööajaga. Seetõttu on osalise tööaja rakendamisel väga oluline detailselt määratleda, mitu tundi on töötajal tööaega seitsmepäevase ajavahemiku jooksul ja millised on töötaja tööpäevad nädalas.
Summeeritud tööaeg
Kehtiva seaduse kohaselt on võimalik kokku leppida, et töötaja tööaega arvestatakse summaarselt. Tööaja summeerimine tähendab, et töötunnid võivad jaotuda mingil perioodil erinevalt. Seda kasutatakse peamiselt töötajate puhul, kes töötavad vahetustega ja/või graafiku alusel. Oluline on järgida, et töötunnid jaotuksid kokkulepitud perioodi jooksul erinevalt, muidu pole tegu tööaja summeerimisega.
Näide 2
Summeeritud tööaeg
Tööandja ja töötaja lepivad kokku, et töötaja töötab summeeritud tööajaga ning summeerimisperioodiks on määratud 3 kuud. Tööandja esitas töötajale tööajakava, mille kohaselt pidi töötaja töötama 8,5 tundi päevas, millest 8 tundi on tööaeg ja 0,5 tundi on ette nähtud lõunapausiks. Selline ajakava kehtis 8 päeva järjest, misjärel oli 2 puhkepäeva.
Selle näite põhjal selgub, et töötaja töötab tavalise tööajaarvestuse alusel vahetustega, sest tööaeg päevas ei jaotu erinevalt ja tööandja on tegelikult määranud talle ületunnitöö, sealhulgas ei ole tööandja järginud iganädalase puhkeaja nõuet (TLS-i § 52 lg 1). Seega on töötajal õigus keelduda töötegemisest pärast viiendat päeva, sest selleks ajaks on 40 tundi seitsme päeva jooksul täis töötatud, ja nõuda iganädalast puhkeaega 48 tundi, sest seaduse tähenduses ei ole tegu summeeritud tööajaga.
TLS-i § 46 lõike 1 kohaselt võib summeerimisperiood olla kuni neli kuud. Tööaega arvestatakse summeritud tööaja puhul arvestusperioodi lõpus, et teha kindlaks, kas töötaja tegi ületunde või töötas kokkulepitud tööajanormist vähem. Oluline on juhtida tähelepanu, et summeerimisperioodi lõpuks peab tööandja kindlustama töötajale töölepingus kokkulepitud tööaja ja sellele vastava töötasu.
Kui töötajale rakendatakse summeeritud tööaega, peab tööandja TLS-i §-i 6 lõike 6 kohaselt esitama töötajale tööajakava teatavaks tegemise tingimused. Töötaja peab teadma, millal järgmise kuu tööajakava esitatakse ja kui pikk on summeeritud tööaja arvestusperiood (kas üks, kaks, kolm või neli kuud). Kui tööandjal on vaja teha töötajatele juba esitatud tööajakavas muudatusi, tuleb tööandjal vastavad muudatused iga töötajaga, keda muudatus puudutab, eraldi läbi rääkida ja kokku leppida.
Tööaeg ei tohi kokku ületada keskmiselt 48 tundi seitsmepäevase ajavahemiku kohta neljakuulise arvestusperioodi jooksul. Neljakuuline arvestusperiood ei ole absoluutne, sest seadustes sätestatud juhtudel ja teatud tegevusvaldkondades on lubatud sätestada teistsugune arvestusperiood. Näiteks tervishoiu-, hoolekande-, põllumajandus- ja turismitöötajatel võib arvestusperiood kollektiivlepinguga olla pikendatud kuni 12 kuuni (TLS-i § 46 lg 2) ning turvaseaduse (§ 211 lg 2 ) alusel on turvatöötaja tööaja arvestusperiood kuni 6 kuud.
Näide 3
Tööaeg hooajalise töö puhul
Viljakasvatamise ja -koristusega tegelevas ettevõttes on hooajati kiireim periood juunist septembrini. Tööandja soovib töötajaid, kellel on asjakohane väljaõpe ja oskused, mistõttu ei soovita palgata töötajaid üksnes lühikeseks ajaks hooajalise töö tegemiseks. Tööandja on sõlminud töötajatega kokkuleppe, mille kohaselt tööaja arvestusperiood on 12 kuud. Sellisel juhul tehakse tööd hooajaliselt juunist septembrini väga aktiivselt, võttes arvesse puhkeaja nõudeid, ja muul ajal (oktoobrist maini) on töötunde selle võrra vähem.
Lühendatud täistööaeg
Lühendatud tööaega rakendatakse alaealistele ja haridustöötajatele.
Haridustöötajale on kehtestatud täistööaja kestus 7 tundi päevas ehk 35 tundi seitsmepäevase ajavahemiku jooksul ning see kehtib järgmistel haridustöötaja ametikohtadel:
- Koolieelse lasteasutuse õpetaja, logopeed ja eripedagoog.
- Põhikooli ja gümnaasiumi klassiõpetaja, aineõpetaja, logopeed, eripedagoog, kasvataja ja ringijuht.
- Kutseõppeasutuse õpetaja.
- Huvikooli õpetaja, treener, huvihariduse spetsialist, klaverisaatja, kontsertmeister, ballettmeister, dirigent ja õppemeister.
Alaealistele on kehtestatud lühendatud tööaeg, et kaitsta nende tervist ja anda koolikohustuslikele noortele aega hariduse omandamiseks. Seega sõltub alla 18-aastase inimese tööaeg tema vanusest ja koolikohustusest.
TLS-i §i 43 lõike 4 kohaselt on lühendatud täistööaeg:
- 7–12-aastasel – 2 tundi päevas ja 12 tundi seitsmepäevase ajavahemiku jooksul õppeveerandi kestel väljaspool kooliaega ning 3 tundi päevas ja 15 tundi seitsmepäevase ajavahemiku jooksul koolivaheajal;
- 13–14-aastasel või vanemal koolikohustuslikul töötajal – 2 tundi päevas ja 12 tundi seitsmepäevase ajavahemiku jooksul õppeveerandi kestel väljaspool kooliaega ning 7 tundi päevas ja 35 tundi seitsmepäevase ajavahemiku jooksul koolivaheajal.
Kui 14-aastane alaealine, kes õpib kutseõppeasutuses, on praktikal kutseõppeasutuse seaduse tähenduses, võib tema tööaeg olla 7 tundi päevas ja 35 tundi seitsmepäevase ajavahemiku jooksul. Vähemalt 15-aastasel alaealisel võib samadel tingimustel olla tööaeg 8 tundi päevas ja 40 tundi seitsmepäevase ajavahemiku jooksul.
Ületunnitöö
Üldine keskmine ületunninorm on 8 tundi seitsmepäevase ajavahemiku jooksul. Poolte kokkuleppel on lubatud kohaldada kuni 52-tunnist tööaega seitsmepäevase ajavahemiku jooksul, kui selline kokkulepe ei ole töötajale ebamõistlikult kahjustav. Peale selle on töötajal lubatud selline kokkulepe igal ajal üles öelda, teatades sellest tööandjale ette 14 kalendripäeva.
Ületunnitöö kohaldamise nõuded
- Ületunnitöö tegemises peavad pooled iga kord kokku leppima (v.a tööandja ettevõtte või tegevusega seotud ettenägematute asjaolude tõttu, eelkõige kahju tekkimise ärahoidmiseks).
- Ületunnitöö tegemise kokkulepet ei ole lubatud sõlmida alaealisega. Kui sellised kokkulepped on sõlmitud, on need tühised.
- Tööandja peab ületunnitöö kohta arvestust.
- Ületunnitöö tuleb tööandjal töötajale hüvitada vaba aja või lisatasuga, mille suurus on 1,5-kordne töötasu.
Ületunnitöö kohaldamise lisanõuded (52 tundi seitsmepäevase ajavahemiku jooksul)
- Ületunnitöö tegemises peavad pooled iga kord kokku leppima (v.a tööandja ettevõtte või tegevusega seotud ettenägematute asjaolude tõttu, eelkõige kahju tekkimise ärahoidmiseks).
- Ületunnitöö tegemise kokkulepet ei ole lubatud sõlmida alaealisega. Kui sellised kokkulepped on sõlmitud, on need tühised.
- Kokkulepe ei ole töötajale ebamõistlikult kahjulik.
- Töötajal on õigus kokkulepe igal ajal üles öelda 14-päevase etteteatamisajaga.
- Tööandja peab ületunnitöö kohta eraldi arvestust.
- Ületunnitöö tuleb tööandjal töötajale hüvitada vaba aja või lisatasuga, mille suurus on 1,5-kordne töötasu.
Kui tööandja jätab ületunnitöö arvestuse pidamata, on teda võimalik trahvida kuni 100 trahviühiku ulatuses. Sama teo eest, kui selle on toime pannud juriidiline isik, karistatakse rahatrahviga kuni 1300 eurot (vt TLS-i § 123).
Seaduse normist pikema tööaja kohaldamise korral ja igapäevase ja/või iganädalase puhkeaja võimaldamata jätmise eest on võimalik tööandjat trahvida samas määras TLS-i §-de 126–127 järgi.