Eesti Raamatupidajate Kogu annab alates 2021. aastast välja kvaliteedimärki „ERK Tunnustatud raamatupidamisettevõte“, et tõsta esile raamatupidamisettevõtteid, kes järgivad teenuse kvaliteedi tagamiseks vajalikke nõudeid.
Contents

2021. aasta märtsis sai kvaliteedimärgi Grant Thornton Balticu klient, Armus raamatupidamisbüroo, kel aitasime märki taotleda ja kelle tegevuse vastavust kvaliteedinõuetele hindasid meie siseaudiitorid.

Uurisime Armuse raamatupidamisbüroo juhilt ja omanikult Rebecca Liis Armuselt kvaliteedimärgi taotlemise protsessi kohta täpsemalt.

1. Miks otsustasite taotleda „ERK Tunnustatud raamatupidamisettevõte“ kvaliteedimärki? Kas ajendiks oli sisemise töökorralduse parandamine või soov saada kinnitust, et kõik on juba õigesti korraldatud? Või tahtsite anda kliendile kindlustunnet ja konkurentide ees eelist luua?

Tegelikult kõik see tervikuna – soovisin veenduda, et sisemised protsessid on õigesti korraldatud ja soovisin ka seda klientidele kommunikeerida. Ühtlasi leian, et kui Eesti Raamatupidajate Kogu sellist märgist välja annab, siis iga endast lugupidav Eesti turul tegutsev ettevõte võtab selle taotlemise ette, et olla oma teenuse kvaliteedis kindel. Lisaks oli minu jaoks oluline, et tegemist ei ole n-ö ostetava märgisega, vaid tegemist on ettevõtte sisse sukelduva auditiga, mille tulemusel selgub, kas sa vastad tingimustele või mitte.

2. Kas saadud kvaliteedimärgist on juba ka kasu olnud?

Kuna see on nii värske asi ja me olime teine ettevõte, kellele märk välja anti, siis on vaja teha väga palju selgitustööd. Aga mul on suur rõõm näha, et teised ka märki taotlevad ning sellest teatakse üha rohkem. Märgi olemasolu kohta pole keegi veel ise küsinud, aga kui ma selle välja toon, siis pigem on see uutelt klientidelt positiivset tagasisidet saanud.

3. Rääkige palun kvaliteedimärgi taotlemise protsessist – kas see oli lihtne teekond?

Teekond on täpselt nii lihtne, kui põhjalikult oled oma protsessid ja paberimajanduse ette valmistanud. Tegelikult on kontrollnimekiri olemas ja tuleb lihtsalt aega võtta, et vajalikud dokumendid välja otsida.

4. Millist abi ja nõu saite taotlemise käigus Grant Thornton Balticult?

Kuna see oli meie mõlema esimene siseaudit selles valdkonnas, siis arvan, et mõlemad õppisime sellest palju. Suhtumine meisse oli väga hea ja toetav. Dokumentide edastamine oli tehtud mugavaks, mis on minu jaoks väga oluline, sest oma põhitöö kõrvalt auditiprotsessis osalemine on ajamahukas ja kõik, mis teeb selle kiiremaks ja mugavamaks, on igati tervitatav.

5. Mida soovitaksite teistele raamatupidamisbüroodele – kas tasub kvaliteedimärgi taotlemise protsess ette võtta?

Igal juhul. Kvaliteedimärgist võiks minu arvates saada elementaarne asi, mida kõik, kes end vähegi raamatupidamisbürooks nimetada tahavad, omaksid. See lihtsustab kliendil raamatupidaja valimist ja ta ei pea muretsema pisiasjade pärast, näiteks kas raamatupidajal on vastutuskindlustus või kas büroos on ametis 6. taseme kutsetunnistusega töötaja. Kvaliteedimärk kinnitab, et bürool on kõik nõuded kvaliteetseks tööks täidetud.