-
Projektide auditeerimine
Nõustame ja auditeerime ELi ja teiste riikide toetusfondidest rahastatavaid projekte, sh teeme juhtimis- ja kontrollisüsteemide auditeid.
-
Pakendiaudit
Teeme pakendiettevõtjatele pakendiauditeid, et anda hinnang kalendriaasta jooksul pakendiregistrisse esitatud andmete õigsuse kohta.
-
Töövahendid
Auditi sujuvamaks ettevalmistamiseks leiate siit erinevaid kinnituskirjade vorme.
-
Auditikalkulaator
Kalkulaator annab vastuse, kas ettevõtte müügitulu, varade maht või töötajate arv ületavad piiri, mistõttu peate tellima ülevaatuse või auditi.
-
Palgaarvestus
Teeme palgaarvestust nii mõne töötajaga kui ka sadade töötajatega ettevõtetele.
-
Maksuarvestus
Meie kogenud maksuspetsialistid toetavad raamatupidajaid ning pakuvad mõistlikke ning praktilisi lahendusi.
-
Aruandlus
Koostame majandusaasta aruanded. Aitame juhtimisaruannete väljatöötamisel ja koostamisel ning kohustuslike aruannete esitamisel.
-
Finantsaruannete konsolideerimine
Meie kogenud raamatupidajad ja nõustajad aitavad konsolideerimistabelite koostamisel ja konsolideerimise protsessi efektiivsemaks muutmisel.
-
Nõustamine ja ajutine personal
Meie spetsialistid nõustavad keeruliste raamatupidamistehingute tegemisel, korrastavad eelmisi perioode ja pakuvad ajutise raamatupidaja teenust.
-
Välise finantsjuhi teenus
Meie finantsjuhi teenus sobib igas suuruses ja kõikides majandusharudes tegutsevatele ettevõtetele. Pakume teenust klientidele vajalikus mahus ja kompetentsides.
-
Raamatupidamisprotsesside hindamine
Aitame sisse seada kohalikele ja rahvusvahelistele standarditele vastava raamatupidamise.
-
Raamatupidamine väikeettevõtetele
Pakume jõukohast teenust väikeettevõtetele. Aitame korraldada protsessid võimalikult nutikalt ja kuluefektiivselt.
-
Raamatupidamine krüptoettevõtetele
Hoiame ennast plokiahelatehnoloogiaga kursis, et teenindada ja nõustada krüptoettevõtteid. Meile on toeks kolleegide võrgustik 130 riigis.
-
Koolitused
Meie raamatupidajad on pädevad kõikidel raamatupidamise ja aruandluse teemadel. Teeme koolitusi ka klientidele, et oma teadmisi edasi anda.
-
Äritegevuse juriidiline nõustamine
Pakume tuge nii alustavale kui laienevale ettevõttele, hoolitsedes selle eest, et kõik juriidilised sammud oleksid detailideni läbi mõeldud.
-
Fintech nõustamine
Meie juristid nõustavad makseasutusi, virtuaalvääringu teenuste pakkujaid ja finantseerimisasutusi.
-
Ühinguõigus ja tehingute nõustamine
Nõustame õigus-, maksu- ja finantsküsimustes, mis on vajalikud ettevõtte juriidilise või organisatsioonilise struktuuri paremaks juhtimiseks.
-
Juriidiline due diligence
Analüüsime põhjalikult ühendatava või omandatava äriühingu sisedokumente, õigussuhteid ning äritegevuse nõuetelevastavust.
-
Lepinguõigus
Koostame lepingud, mis vastavad majanduslikult ja õiguslikult Teie ettevõtte parimatele ärihuvidele.
-
Tööõigus
Nõustame kõigis tööõiguse küsimustes, aitame töölepingute ettevalmistamisel, muutmisel või lõpetamisel, ametijuhendite ja sisekordade väljatöötamisel.
-
Saneerimine
Meie ekspertidel on kogemus saneerimisnõustajatena, aitame ettevõtjatel saneerimist läbi viia.
-
Majasisese juristi teenus
Teenus on mõeldud ettevõtjatele, kes otsivad usaldusväärset koostööpartnerit ettevõtte igapäevaste juriidiliste küsimuste lahendamiseks.
-
Kontaktisiku teenus
Pakume välisriigis asuva juhatusega Eesti äriühingutele kontaktisiku teenust.
-
Koolitused
Korraldame nii avalikke kui ka kliendi tellitud koolitusi aktuaalsetel õigus- ja maksuteemadel.
-
Rikkumisest teavitamise kanal ehk vihjeliin
Pakume oma klientidele usaldusväärse vihjeliini ülesehitamist, töösse rakendamist ja tuge selle toimimas hoidmisel.
-
Ärimudeli või -strateegia uuendamine
Edukas olemiseks peab igal ettevõttel olema kindel strateegia ehk teadmine, mis suunas kogu meeskond liigub. Aitame Teil sihte seada!
-
Turundus ja kliendihaldus
Toetame Teid turundus- ja brändistrateegia ning kliendihaldussüsteemi uuendamisel, et suudaksite praegusel kiirete muutuste ajal kohaneda.
-
Coaching ja juhi arengutugi
Hea organisatsioonikultuur on ettevõtte jaoks nagu trump kaardimängulauas. Juhendame Teid, kuidas trumpkaarte koguda!
-
Digiteenused
Tänapäeval ei ole küsimus selles, kas digiteerida, vaid kuidas seda teha. Aitame Teil välja töötada ja juurutada nutikad digilahendused.
-
Äriplaani koostamine
Hea äriplaan on ettevõtjale teejuht ja juhtimisvahend ning finantseerijatele ja potentsiaalsetele investoritele otsuse langetamiseks vajalik infoallikas.
-
Due diligence
Teeme hoolsusauditi ehk due diligence’i, et investorid saaksid enne planeeritud ostutehingut ettevõttest põhjalikku ülevaate.
-
Tehingute nõustamine
Nõustame Teid kõikides ostu- või müügitehingu protsessi olulistes aspektides.
-
Väärtuse hindamine
Hindame ettevõtte turuväärtust, varade väärtust ja teisi varagruppe rahvusvaheliselt aktsepteeritud metoodika alusel.
-
Registreeritud eraeksperdi teenused
Meie kogenud registreeritud eraekspet annab hinnanguid majandus- ja finantsalal.
-
Äriplaanid ja finantsprognoosid
Rahavoo puudulik planeerimine ja kontroll on sageli ebaõnnestumise põhjus. Aitame Teil koostada korralikke prognoose, et äririske vähendada.
-
Välise finantsjuhi teenus
Meie finantsjuhi teenus sobib igas suuruses ja kõikides majandusharudes tegutsevatele ettevõtetele. Pakume teenust klientidele vajalikus mahus ja kompetentsides.
-
Saneerimine
Meie kogenud saneerijad pakuvad võimalusi ettevõtte majanduslike raskuste ületamiseks ja likviidsuse taastamiseks, et edaspidi jätkusuutlikult majandada.
-
Restruktureerimine ja reorganiseerimine
Pakume individuaalseid terviklahendusi ettevõtete struktuuri korrastamisel.
-
Ettevõtte maksustamine
Anname nõu kõigis ettevõtte maksustamisega seotud küsimustes.
-
Käibemaks jm kaudsed maksud
Põhjalik info käibemaksu, aktsiiside ja tollimaksude kohta nii siseriiklikul kui ka rahvusvahelisel tasandil.
-
Rahvusvaheline maksustamine
Anname nõu välisriikide maksusüsteemide ja rahvusvaheliste maksuregulatsioonide asjus, sh tunneme piiriülese aruandluse nõudeid.
-
Siirdehinnad
Aitame planeerida ja dokumenteerida kõiki aspekte ettevõtte siirdehindade strateegias.
-
Tehingute maksustamine
Planeerime ettevõtte omandamise, võõrandamise, refinantseerimise, ümberstruktureerimise, võlakirjade või aktsiate noteerimise maksutagajärgi.
-
Töötajate piiriülene maksustamine
Eesti ettevõtte töötaja välismaal ja välisettevõtte töötaja Eestis – anname nõu maksureeglite kohta.
-
Maksuriskide audit
Teeme maksuauditi, mis aitab diagnoosida ja piirata maksuriske ning optimeerida maksukohustusi.
-
Kliendi esindamine maksuametis
Ennetame maksuprobleeme ning tagame sujuva suhtluse maksu- ja tolliametiga.
-
Füüsilise isiku maksustamine
Nõustame eraisikuid füüsilise isiku tulu maksustamise küsimustes ja vajadusel esindame klienti suhtluses maksu- ja tolliametiga.
-
Balti riikide maksusüsteemide võrdlus
Meie maksuspetsialistid on koostanud Balti riikide maksusüsteemide võrdluse ettevõtete ja eraisikute maksustamise kohta.
-
Siseauditi teenus
Aitame Teid siseauditi funktsiooni täitmisel, siseauditite ja nõuandvate tööde tegemisel, valitsemise hindamisel ja töötajate koolitamisel.
-
Finantssektori siseaudit
Saame toetada siseauditi funktsiooni loomisel juba finantssektoris tegutsemiseks vajaliku tegevusloa taotlemisel.
-
Projektiaudit
Teeme Euroopa Liidu fondidest, riigieelarvest, välisabist või muust allikast toetusi saanud projektide auditeid.
-
Rahapesu tõkestamine
Aitame koostada rahapesu riskihinnangut ja tõhusaid rahapesu tõkestamise protseduure, teeme valdkonna siseauditeid ja koolitusi.
-
Riskide hindamine ja haldamine
Nõustame Teid riskide hindamisel ja riskide haldamise süsteemi loomisel.
-
Eritööd
Teeme Teie soovil konkreetse eesmärgi ja ulatusega auditeid, kontrolle ja analüüse.
-
Kvaliteedimärk
Hindame raamatupidamisettevõtete tegevuse nõuetelevastavust kvaliteedimärgi „ERK tunnustatud raamatupidamise ettevõte“ taotlemisel.
-
Siseauditi välishindamine
Hindame Teie ettevõtte siseauditi kvaliteeti või anname sõltumatu kinnituse enesehindamisele.
-
Rikkumisest teavitamine ettevõttes
Aitame luua rikkumisest teavitamise süsteemi Teie ettevõttes. Pakume nii kogu süsteemi kui ka selle mõne etapi ülesehitamist.
-
Infoturbe juhtimine
Pakume Teile infoturbe juhtimise teenust, mis optimeerib ressursse, annab ülevaate turvaolukorrast ning tagab vastavuse õigusaktidele ja standarditele.
-
Infoturbe teekaart
Õigusaktidele, standarditele ja nõuetele vastavuse saavutamine.
-
Infoturbe siseaudit
Meie spetsialistid aitavad avastada ja parandada infoturbe puudujääke, kontrollides organisatsiooni vastavust õigusaktidele ja standarditele.
-
Koostööpartnerite haldus
Meie spetsialistid aitavad vähendada riske, mis on seotud kolmandate osapoolte teenuste kasutamisega.
-
Infoturbe koolitused
Pakume mitmesuguseid koolitusi ja teadlikkuse suurendamise programme, et tagada kõigi osapoolte teadlikkus infoturbe nõuetest, nende vastutusest teenusepakkujate valikul ning võimalikest riskidest.
-
ESG nõustamine
Aitame lahendada keskkonna, sotsiaalse kapitali, töötajate, ärimudeli ja hea juhtimistavaga seotud küsimusi.
-
ESG audit
Meie audiitorid kontrollivad ja kinnitavad kestlikkuse aruandeid kooskõlas rahvusvaheliste standarditega.
-
Kestlikud investeeringud
Aitame investoreil teha huvipakkuva ettevõtte keskkonnateemade, sotsiaalse vastutustundlikkuse ja hea juhtimistava analüüsi.
-
Kestlik maksukäitumine
Meie rahvusvahelise maksunduse spetsialistid määratlevad kestliku maksukäitumise kontseptsiooni ja pakuvad jätkusuutliku maksukäitumise teenuseid.
-
ESG juhi teenus
Alati ei pea ettevõttesse palkama ESG juhti. Seda saab ka kokkulepitud mahus teenusena sisse osta.
-
Personaliotsing
Aitame Teie ettevõttes ametikohad täita kompetentsete ja pühendunud töötajatega, kes aitavad ellu viia ettevõtte strateegilisi eesmärke.
-
Värbamise tugiteenused
Tugiteenused aitavad välja selgitada kandidaatide vastavuse ettevõtte ootustele. Enamkasutatud tugiteenused on kandidaadi testimine ja hindamine.
-
Personalijuhtimise protsesside juurutamine
Võtame personalijuhtimisega seotud protsesside juhtimise ja käivitamise kas täielikult enda peale või oleme personalijuhile toetav ja nõuandev partner.
-
Personaliaudit
Kaardistame personalijuhtimise protsesside olukorra ja anname ülevaate, kuidas hinnata organisatsiooni tervist personalijuhtimise seisukohast.
-
Personalitöö dokumentatsioon
Toetame ettevõtteid personalitööga seotud dokumentatsiooni ja eri töökorralduse protsesside korrektse vormistamisega.
-
Personaliuuringud
Aitame teha eesmärgipäraseid ja kvaliteetselt koostatud personaliuuringuid. Analüüsime tulemusi ja toome välja järeldused.
-
Personalijuhi teenus
Pakume ettevõtetele nii ajutist kui ka püsivat/pikaajalist personalijuhi teenust.
-
Digistrateegia
Aitame hinnata Teie organisatsiooni digiküpsust, töötame välja vajaduste ja võimalustega kooskõlas oleva strateegia ja võtmemõõdikud.
-
Nutikas automatiseerimine
Meie abiga saate suurendada äriprotsesside efektiivsust ning parandada klientide ja töötajate kasutajakogemust.
-
Ärianalüütika
Meie kogenud spetsialistid aitavad Teil andmeid taltsutada, et ettevõtte juhtimine oleks andmepõhine.
-
Infoturve
Läbimõeldud ja ennetav küberstrateegia pakub kindlustunnet ja võimalust keskenduda ettevõtte kasvupotentsiaali realiseerimisele.
-
Targa tellija teenus
Keskmiselt ebaõnnestub iga neljas projekt ja iga teine vajab muudatusi. Aitame juhtida Teie ettevõtte digilahenduste innovatsiooni!
-
Digitaalne hoolsusaudit
Teeme omandatava või ühendatava ettevõtte oluliste IT-küsimuste hoolsusauditi, sh analüüsime infosüsteeme ja nende jätkusuutlikkust.
-
Ene Rahula
Kolm aastakümmet samas ettevõttes töötada on tänapäeval pigem erand. Meie raamatupidaja Ene Rahulal 16. märtsil 2023 meie ettevõttes 30 tööaastat.
-
Eve Lille
Eve tuli Grant Thornton Balticusse finants-ja maksunõustajana tööle 2022. aasta veebruaris ning ta kinnitab, et see teekond on olnud äärmiselt põnev ja väljakutseid pakkuv.
-
Helena Pokmann
Helena liitus meie ettevõttega 2020. aastal auditi vanemkonsultandina ning on nüüdseks tõusnud auditi nooremjuhi rolli. Ta hindab kõrgelt ettevõtte ja meeskonna tugevat toetust.
-
Jelena Leoško
Jelena liitus meie ettevõttega 2017. aastal ja alustas nö nullist, sest tema senine kogemus oli logistikavaldkonnas. Tänaseks on Jelena hinnatud raamatupidaja ja raamatuidamise grupijuht.
-
Kai Paalberg
Kai taaskäivitas edukalt riskijuhtimise valdkonna. Ta saab ühtviisi ladusalt hakkama nii siseauditite tegemisega kui ka meeskonna juhtimisega.
-
Kristjan Järve
Kristjan on rohkem kui 20 Grant Thornton Balticus töötatud aasta jooksul üles ehitanud eduka maksunõustamise valdkonna ja kasvanud maksunõustajast ettevõtte partneriks.
-
Lenel Prisk
Leneli teekond Grant Thornton Balticus algas 2022. aasta juulis üle ootuste hästi. Juba enne oma esimest tööpäeva tundis Lenel, et see võibki olla õige organisatsioon just tema jaoks.
-
Meeli Tali-Aruväli
Meeli liitus meiega auditijuhina 2020. aastal. Teda üllatas väga toetav ja ühtehoidev meeskond. Meeli ütleb julgelt, et iga meie tiimiliige on väärtuslik, teda hinnatakse ja hoitakse.
-
Merle Rõbovõitra
Merle Rõbovõitra alustas raamatupidajana arveid sisse toksides, nüüd defineerib ta oma tööd pigem inimeste kui numbrite ärina.
-
Ragne Lehtsaar
2021. aastal auditi noormekonsultandina tööd alustanud Ragne on tänaseks auditi vanekonsultant. Ragnele meeldib, et ta töö on põnev, tema arengut toeatv ja paindlik.
-
Tarmo Rahkama
Tarmo on kasvanud assistendist auditijuhiks ja vandeaudiitoriks ning 2020. aasta sügisel sai temast ettevõtte partner. Tarmo hindab väga inimestevahelist koostööd ja torediad kolleege.
-
Tatjana Raskatova
Tatjana jaoks on töö Grant Thorntonis olnud positiivne kogemus, uue töötaja sisseelamine on hästi organiseeritud ja töötajat toetavad alati tiimijuht ja tiimikaaslased.
Autorid: Lee Laanemäe ja Kristel Tiits, Grant Thornton Balticu juhtiv õigusnõustaja
23. märtsil 2020 jõustus valitsuse määrus „Tööhõiveprogramm 2017-2020“[1], millega sätestati töötasu hüvitis[2] töötajatele. Selleks, et töötajatele hüvitist taotleda, peab tööandja vastama kolmest tingimusest vähemalt kahele. Mis on need tingimused ja kuidas peaks tööandja käituma, kui soovib oma töötajatele hüvitist taotleda?
Töötukassa hüvitise tingimused
Hüvitist makstakse töötajale, kelle tööandja tegevus on erakorralistest asjaoludest tulenevalt märkimisväärselt häiritud[3]. Eelkõige on siin silmas peetud maailmas levivast COVID-19 viirusest tingitud raskuseid[4].
Meeles tuleb pidada, et töötukassa maksab töötajale hüvitist 70% töötaja 12 kuu keskmisest töötasust, kuid mitte rohkem kui 1000 eurot brutotasuna ühe kalendrikuu kohta[5]. Tööandja seevastu on kohustatud maksma töötajale töötasuna vähemalt 150 eurot brutotasuna[6]. Töötajal on õigus hüvitisele kuni kahe kalendrikuu eest, mil tööandja on tingimused täitnud[7]. Arvestamise aluseks on kolmekuuline periood märtsist kuni maini, millest hüvitist saab kasutada kahe kuu kohta. Juhul, kui töösuhe lõpetatakse sellel kalendrikuul, mille eest hüvitist taotletakse, või sellele järgneval kalendrikuul koondamise tõttu töölepingu seaduse (TLS) §-i 89 või §-i 90 alusel, peab tööandja hüvitise tagastama[8]. Kui töösuhe lõpeb muul alusel, näiteks töötaja ütleb töölepingu üles, siis ei teki tööandjal kohustust töötasu hüvitist tagasi maksta.
Tingimuste täitmine
Selleks, et hüvitist saada, peab olema täidetud järgmistest tingimustest vähemalt kaks[9]:
- tööandja käive (mittetulundusühingute ja sihtasutuste puhul tulu) on kalendrikuul, mille eest hüvitist taotletakse, langenud vähemalt 30% võrreldes eelmise aasta sama kalendrikuu käibe või tuluga;
- tööandjal ei ole kokkulepitud ulatuses tööd anda vähemalt 30% töötajatele ja tööandja kohaldab töölepingu seaduse §-i 35 või §-i 37;
- töölepingu seaduse §-i 37 alusel on tööandja vähemalt 30% töötajatel vähendanud töötasu vähemalt 30% ulatuses või valitsuse kehtestatud töötasu alammäärani.
Esimese tingimuse täitmine ilmselt palju küsimusi ei tekita. Äriühingute puhul hinnatakse sellisel juhul käivet, MTÜ-de ja SA-de puhul tulu, võrreldakse eelmise aasta ja käesoleva aasta sama kalendrikuud. Küll aga on käibelanguse tõendamine tööandja kohustus. Määruses ei ole selgesõnaliselt öeldud, millega tööandja käive või tulu langemist tõendama peab, kuid seletuskirjas on näitena toodud e-maksuameti maksukohustuslaste registri väljavõte[10].
Teise ja kolmanda tingimusega on olukord mõnevõrra keerulisem. Praegu on selge see, et tööandjad, kes töötajaid koondavad, ei saa taotleda hüvitist koondatud töötajale, sest hüvitise taotlemise eelduseks on kehtiv töösuhe. Küll aga tagab teise tingimuse täitmise see, kui töötajatele ei ole enam endises mahus tööd anda ning nende suhtes kohaldatakse kas TLS-i §-i 35 või §-i 37.
Mis on TLS-i §-de 35 ja 37 vahe? Peamine vahe seisneb töökoormuses. Nimelt, kui töötajale ei ole üldse enam mingisugust tööd pakkuda – nt on kauplused suletud –, siis on õige kohaldada TLS-i §-i 35, mis tähendab, et töötajale tuleb säilitada tema keskmine töötasu. Sisuliselt on tegu olukorraga, kus töötaja on valmis tööle tulema, kuid tööandjal ei ole talle lihtsalt tööd pakkuda. Kui tööandjal on töötajale mingis mahus tööd pakkuda, on õige kohaldada TLS-i §-i 37. Sellisel juhul on tegu olukorraga, kus tööandjal on töötajale teatud ulatuses tööd pakkuda, nt olukord, kus kauplused on küll suletud, kuid töötajal on võimalik komplekteerida kaupa e-tellimuste täitmiseks. Sellisel juhul tuleb tööandjal hinnata, kui suures ulatuses tal on töötajale tööd pakkuda ja vastavalt sellele vähendada töötasu korrelatsioonis töökoormusega.
TLS-i § 37 tähendab, et töötaja töötasu vähendatakse juhul, kui tööandjal ei ole võimalik ettenägematute, temast mitteolenevate majanduslike asjaolude tõttu töötajale kokkulepitud ulatuses tööd anda[11]. Küll aga on oluline silmas pidada, et:
- TLS-i §-i 37 kohaldamisel on töötajal õigus keelduda töö tegemisest võrdeliselt töötasu vähendamisega[12], mis maakeeli tähendab, et kui töötaja töötasu vähendatakse 30% siis teeb töötaja 30% vähem tööd. Seega sellel perioodil töötab töötaja 70% koormusega.
- Töötasu võib vähendada kuni kolmeks kuuks 12-kuulise ajavahemiku jooksul[13].
- Enne töötasu vähendamist peab tööandja pakkuma töötajale võimaluse korral teist tööd[14].
- Tööandja peab teatama töötasu vähendamisest vähemalt 14 kalendripäeva ette[15].
- Juhul, kui töötaja ei ole töötasu vähendamisega nõus, on töötajal õigus tööleping üles öelda, teatades sellest viis tööpäeva ette. Sellisel juhul makstakse töötajale hüvitist TLS-i §-i 100 lg-tes 1 ja 2 sätestatud ulatuses.
Seni avaldatud info põhjal on töötukassa meetmetest hüvitise taotlemisel oluline, et nii TLS-i §-i 35 kui ka §-i 37 alusel tehtud otsuste teavitused oleks edastatud töötajatele kirjalikult kõiki seaduses sätestatud nõudeid järgides. Väga oluliseks on peetud TLS-i §-i 37 puhul 14-päevast etteteatamistähtaega. Töötasu vähendamine ei saa toimuda n-ö päeva pealt, vaid töötajale tuleb tagada aeg, mil tal on võimalik tehtud otsusega tutvuda ning kasutada võimalust oma õigust soovi korral ka tööleping üles öelda.
Juhul, kui vajate abi töötukassa meetmetest hüvitise taotlemisel, korrektsete teavituste vms vormistamisel, või tööõiguse alast nõustamist, siis võtke julgesti ühendust meie spetsialistidega: juhtiv õigusnõustaja Kristel Tiits kristel.tiits@ee.gt.com ja õigusnõustaja Lee Laanemäe lee.laanemae@ee.gt.com.
Ülaltoodud teksti ei saa tõlgendada kui eksperdi nõuannet. See artikkel on üldistatud kokkuvõte. Enne mis tahes otsuste vastuvõtmist või tegevuste kinnitamist küsige nõu vastava valdkonna spetsialistidelt.
5 kõige olulisemat punkti, mida meeles pidada töötukassa meetmetest hüvitise taotlemisel:
5 kõige olulisemat punkti, mida meeles pidada töötukassa meetmetest hüvitise taotlemisel:
- Töötukassast hüvitise saamiseks peab tööandja täitma kolmest tingimusest kaks.
- Hüvitist saab iga töötaja kohta maksimaalselt kahe kuu eest.
- TLS-i §-i 35 (keskmise töötasu säilitamine) ja TLS-i §-i 37 (töötasu vähendamine) kohaldamisel on oluline edastada töötajatele kirjalikku taasesitamist võimaldavas vormis teavitus.
- TLS-i §-i 37 kohaldamisel on oluline järgida 14-päevast etteteatamistähtaega.
- Kui töötaja ei nõustu töötasu alandamisega, võib ta viie tööpäeva jooksul töölepingu üles öelda ning talle makstakse hüvitist sarnaselt koondamisega.
[1] Vabariigi Valitsuse määrus „Tööhõiveprogramm 2017–2020“, RT I, 20.03.2020, 3.
[2] Ibid., § 191.
[3] Ibid., § 191, lg 1.
[4] Vabariigi Valitsuse 17. novembri 2016. a määruse nr 130 „Tööhõiveprogramm 2017–2020“ muutmise määruse eelnõu seletuskiri.
[5] Ibid., § 191, lg 4.
[6] Ibid., § 191, lg 6.
[7] Ibid., § 191, lg 8.
[8] Ibid., § 191, lg 9.
[9] VV määrus, § 191, lg 2.
[10] Vabariigi Valitsuse 17. novembri 2016. a määruse nr 130 „Tööhõiveprogramm 2017–2020“ muutmise määruse eelnõu seletuskiri.
[11] Töölepinguseadus, RT I, 19.03.2019, 94 - § 37 lg 1.
[12] Ibid., § 37 lg 3.
[13] Ibid., § 37 lg 1.
[14] Ibid., § 37 lg 2.
[15] Ibid., § 37 lg 4.