-
Projektide auditeerimine
Nõustame ja auditeerime ELi ja teiste riikide toetusfondidest rahastatavaid projekte, sh teeme juhtimis- ja kontrollisüsteemide auditeid.
-
Pakendiaudit
Teeme pakendiettevõtjatele pakendiauditeid, et anda hinnang kalendriaasta jooksul pakendiregistrisse esitatud andmete õigsuse kohta.
-
Töövahendid
Auditi sujuvamaks ettevalmistamiseks leiate siit erinevaid kinnituskirjade vorme.
-
Auditikalkulaator
Kalkulaator annab vastuse, kas ettevõtte müügitulu, varade maht või töötajate arv ületavad piiri, mistõttu peate tellima ülevaatuse või auditi.
-
Palgaarvestus
Teeme palgaarvestust nii mõne töötajaga kui ka sadade töötajatega ettevõtetele.
-
Maksuarvestus
Meie kogenud maksuspetsialistid toetavad raamatupidajaid ning pakuvad mõistlikke ning praktilisi lahendusi.
-
Aruandlus
Koostame majandusaasta aruanded. Aitame juhtimisaruannete väljatöötamisel ja koostamisel ning kohustuslike aruannete esitamisel.
-
Finantsaruannete konsolideerimine
Meie kogenud raamatupidajad ja nõustajad aitavad konsolideerimistabelite koostamisel ja konsolideerimise protsessi efektiivsemaks muutmisel.
-
Nõustamine ja ajutine personal
Meie spetsialistid nõustavad keeruliste raamatupidamistehingute tegemisel, korrastavad eelmisi perioode ja pakuvad ajutise raamatupidaja teenust.
-
Välise finantsjuhi teenus
Meie finantsjuhi teenus sobib igas suuruses ja kõikides majandusharudes tegutsevatele ettevõtetele. Pakume teenust klientidele vajalikus mahus ja kompetentsides.
-
Raamatupidamisprotsesside hindamine
Aitame sisse seada kohalikele ja rahvusvahelistele standarditele vastava raamatupidamise.
-
Raamatupidamine väikeettevõtetele
Pakume jõukohast teenust väikeettevõtetele. Aitame korraldada protsessid võimalikult nutikalt ja kuluefektiivselt.
-
Raamatupidamine krüptoettevõtetele
Hoiame ennast plokiahelatehnoloogiaga kursis, et teenindada ja nõustada krüptoettevõtteid. Meile on toeks kolleegide võrgustik 130 riigis.
-
Koolitused
Meie raamatupidajad on pädevad kõikidel raamatupidamise ja aruandluse teemadel. Teeme koolitusi ka klientidele, et oma teadmisi edasi anda.
-
Äritegevuse juriidiline nõustamine
Pakume tuge nii alustavale kui laienevale ettevõttele, hoolitsedes selle eest, et kõik juriidilised sammud oleksid detailideni läbi mõeldud.
-
Fintech nõustamine
Meie juristid nõustavad makseasutusi, virtuaalvääringu teenuste pakkujaid ja finantseerimisasutusi.
-
Ühinguõigus ja tehingute nõustamine
Nõustame õigus-, maksu- ja finantsküsimustes, mis on vajalikud ettevõtte juriidilise või organisatsioonilise struktuuri paremaks juhtimiseks.
-
Juriidiline due diligence
Analüüsime põhjalikult ühendatava või omandatava äriühingu sisedokumente, õigussuhteid ning äritegevuse nõuetelevastavust.
-
Lepinguõigus
Koostame lepingud, mis vastavad majanduslikult ja õiguslikult Teie ettevõtte parimatele ärihuvidele.
-
Tööõigus
Nõustame kõigis tööõiguse küsimustes, aitame töölepingute ettevalmistamisel, muutmisel või lõpetamisel, ametijuhendite ja sisekordade väljatöötamisel.
-
Saneerimine
Meie ekspertidel on kogemus saneerimisnõustajatena, aitame ettevõtjatel saneerimist läbi viia.
-
Majasisese juristi teenus
Teenus on mõeldud ettevõtjatele, kes otsivad usaldusväärset koostööpartnerit ettevõtte igapäevaste juriidiliste küsimuste lahendamiseks.
-
Kontaktisiku teenus
Pakume välisriigis asuva juhatusega Eesti äriühingutele kontaktisiku teenust.
-
Koolitused
Korraldame nii avalikke kui ka kliendi tellitud koolitusi aktuaalsetel õigus- ja maksuteemadel.
-
Rikkumisest teavitamise kanal ehk vihjeliin
Pakume oma klientidele usaldusväärse vihjeliini ülesehitamist, töösse rakendamist ja tuge selle toimimas hoidmisel.
-
Ärimudeli või -strateegia uuendamine
Edukas olemiseks peab igal ettevõttel olema kindel strateegia ehk teadmine, mis suunas kogu meeskond liigub. Aitame Teil sihte seada!
-
Turundus ja kliendihaldus
Toetame Teid turundus- ja brändistrateegia ning kliendihaldussüsteemi uuendamisel, et suudaksite praegusel kiirete muutuste ajal kohaneda.
-
Coaching ja juhi arengutugi
Hea organisatsioonikultuur on ettevõtte jaoks nagu trump kaardimängulauas. Juhendame Teid, kuidas trumpkaarte koguda!
-
Digiteenused
Tänapäeval ei ole küsimus selles, kas digiteerida, vaid kuidas seda teha. Aitame Teil välja töötada ja juurutada nutikad digilahendused.
-
Äriplaani koostamine
Hea äriplaan on ettevõtjale teejuht ja juhtimisvahend ning finantseerijatele ja potentsiaalsetele investoritele otsuse langetamiseks vajalik infoallikas.
-
Due diligence
Teeme hoolsusauditi ehk due diligence’i, et investorid saaksid enne planeeritud ostutehingut ettevõttest põhjalikku ülevaate.
-
Tehingute nõustamine
Nõustame Teid kõikides ostu- või müügitehingu protsessi olulistes aspektides.
-
Väärtuse hindamine
Hindame ettevõtte turuväärtust, varade väärtust ja teisi varagruppe rahvusvaheliselt aktsepteeritud metoodika alusel.
-
Registreeritud eraeksperdi teenused
Meie kogenud registreeritud eraekspet annab hinnanguid majandus- ja finantsalal.
-
Äriplaanid ja finantsprognoosid
Rahavoo puudulik planeerimine ja kontroll on sageli ebaõnnestumise põhjus. Aitame Teil koostada korralikke prognoose, et äririske vähendada.
-
Välise finantsjuhi teenus
Meie finantsjuhi teenus sobib igas suuruses ja kõikides majandusharudes tegutsevatele ettevõtetele. Pakume teenust klientidele vajalikus mahus ja kompetentsides.
-
Saneerimine
Meie kogenud saneerijad pakuvad võimalusi ettevõtte majanduslike raskuste ületamiseks ja likviidsuse taastamiseks, et edaspidi jätkusuutlikult majandada.
-
Restruktureerimine ja reorganiseerimine
Pakume individuaalseid terviklahendusi ettevõtete struktuuri korrastamisel.
-
Ettevõtte maksustamine
Anname nõu kõigis ettevõtte maksustamisega seotud küsimustes.
-
Käibemaks jm kaudsed maksud
Põhjalik info käibemaksu, aktsiiside ja tollimaksude kohta nii siseriiklikul kui ka rahvusvahelisel tasandil.
-
Rahvusvaheline maksustamine
Anname nõu välisriikide maksusüsteemide ja rahvusvaheliste maksuregulatsioonide asjus, sh tunneme piiriülese aruandluse nõudeid.
-
Siirdehinnad
Aitame planeerida ja dokumenteerida kõiki aspekte ettevõtte siirdehindade strateegias.
-
Tehingute maksustamine
Planeerime ettevõtte omandamise, võõrandamise, refinantseerimise, ümberstruktureerimise, võlakirjade või aktsiate noteerimise maksutagajärgi.
-
Töötajate piiriülene maksustamine
Eesti ettevõtte töötaja välismaal ja välisettevõtte töötaja Eestis – anname nõu maksureeglite kohta.
-
Maksuriskide audit
Teeme maksuauditi, mis aitab diagnoosida ja piirata maksuriske ning optimeerida maksukohustusi.
-
Kliendi esindamine maksuametis
Ennetame maksuprobleeme ning tagame sujuva suhtluse maksu- ja tolliametiga.
-
Füüsilise isiku maksustamine
Nõustame eraisikuid füüsilise isiku tulu maksustamise küsimustes ja vajadusel esindame klienti suhtluses maksu- ja tolliametiga.
-
Balti riikide maksüsteemide võrdlus
Meie maksuspetsialistid on koostanud Balti riikide maksusüsteemide võrdluse ettevõtete ja eraisikute maksustamise kohta.
-
Personaliotsing
Aitame Teie ettevõttes ametikohad täita kompetentsete ja pühendunud töötajatega, kes aitavad ellu viia ettevõtte strateegilisi eesmärke.
-
Värbamise tugiteenused
Tugiteenused aitavad välja selgitada kandidaatide vastavuse ettevõtte ootustele. Enamkasutatud tugiteenused on kandidaadi testimine ja hindamine.
-
Personalijuhtimise protsesside juurutamine
Võtame personalijuhtimisega seotud protsesside juhtimise ja käivitamise kas täielikult enda peale või oleme personalijuhile toetav ja nõuandev partner.
-
Personaliaudit
Kaardistame personalijuhtimise protsesside olukorra ja anname ülevaate, kuidas hinnata organisatsiooni tervist personalijuhtimise seisukohast.
-
Personalitöö dokumentatsioon
Toetame ettevõtteid personalitööga seotud dokumentatsiooni ja eri töökorralduse protsesside korrektse vormistamisega.
-
Personaliuuringud
Aitame teha eesmärgipäraseid ja kvaliteetselt koostatud personaliuuringuid. Analüüsime tulemusi ja toome välja järeldused.
-
Personalijuhi teenus
Pakume ettevõtetele nii ajutist kui ka püsivat/pikaajalist personalijuhi teenust.
-
Siseauditi teenus
Aitame Teid siseauditi funktsiooni täitmisel, siseauditite ja nõuandvate tööde tegemisel, valitsemise hindamisel ja töötajate koolitamisel.
-
Finantssektori siseaudit
Saame toetada siseauditi funktsiooni loomisel juba finantssektoris tegutsemiseks vajaliku tegevusloa taotlemisel.
-
Projektiaudit
Teeme Euroopa Liidu fondidest, riigieelarvest, välisabist või muust allikast toetusi saanud projektide auditeid.
-
Rahapesu tõkestamine
Aitame koostada rahapesu riskihinnangut ja tõhusaid rahapesu tõkestamise protseduure, teeme valdkonna siseauditeid ja koolitusi.
-
Riskide hindamine ja haldamine
Nõustame Teid riskide hindamisel ja riskide haldamise süsteemi loomisel.
-
Eritööd
Teeme Teie soovil konkreetse eesmärgi ja ulatusega auditeid, kontrolle ja analüüse.
-
Kvaliteedimärk
Hindame raamatupidamisettevõtete tegevuse nõuetelevastavust kvaliteedimärgi „ERK tunnustatud raamatupidamise ettevõte“ taotlemisel.
-
Siseauditi välishindamine
Hindame Teie ettevõtte siseauditi kvaliteeti või anname sõltumatu kinnituse enesehindamisele.
-
Rikkumisest teavitamine ettevõttes
Aitame luua rikkumisest teavitamise süsteemi Teie ettevõttes. Pakume nii kogu süsteemi kui ka selle mõne etapi ülesehitamist.
-
ESG nõustamine
Aitame lahendada keskkonna, sotsiaalse kapitali, töötajate, ärimudeli ja hea juhtimistavaga seotud küsimusi.
-
ESG audit
Meie audiitorid kontrollivad ja kinnitavad kestlikkuse aruandeid kooskõlas rahvusvaheliste standarditega.
-
Kestlikud investeeringud
Aitame investoreil teha huvipakkuva ettevõtte keskkonnateemade, sotsiaalse vastutustundlikkuse ja hea juhtimistava analüüsi.
-
Kestlik maksukäitumine
Meie rahvusvahelise maksunduse spetsialistid määratlevad kestliku maksukäitumise kontseptsiooni ja pakuvad jätkusuutliku maksukäitumise teenuseid.
-
ESG juhi teenus
Alati ei pea ettevõttesse palkama ESG juhti. Seda saab ka kokkulepitud mahus teenusena sisse osta.
-
Digistrateegia
Aitame hinnata Teie organisatsiooni digiküpsust, töötame välja vajaduste ja võimalustega kooskõlas oleva strateegia ja võtmemõõdikud.
-
Nutikas automatiseerimine
Meie abiga saate suurendada äriprotsesside efektiivsust ning parandada klientide ja töötajate kasutajakogemust.
-
Ärianalüütika
Meie kogenud spetsialistid aitavad Teil andmeid taltsutada, et ettevõtte juhtimine oleks andmepõhine.
-
Infoturve
Läbimõeldud ja ennetav küberstrateegia pakub kindlustunnet ja võimalust keskenduda ettevõtte kasvupotentsiaali realiseerimisele.
-
Targa tellija teenus
Keskmiselt ebaõnnestub iga neljas projekt ja iga teine vajab muudatusi. Aitame juhtida Teie ettevõtte digilahenduste innovatsiooni!
-
Digitaalne hoolsusaudit
Teeme omandatava või ühendatava ettevõtte oluliste IT-küsimuste hoolsusauditi, sh analüüsime infosüsteeme ja nende jätkusuutlikkust.
-
Ene Rahula
Kolm aastakümmet samas ettevõttes töötada on tänapäeval pigem erand. Meie raamatupidaja Ene Rahulal 16. märtsil 2023 meie ettevõttes 30 tööaastat.
-
Eve Lille
Eve tuli Grant Thornton Balticusse finants-ja maksunõustajana tööle 2022. aasta veebruaris ning ta kinnitab, et see teekond on olnud äärmiselt põnev ja väljakutseid pakkuv.
-
Helena Pokmann
Helena liitus meie ettevõttega 2020. aastal auditi vanemkonsultandina ning on nüüdseks tõusnud auditi nooremjuhi rolli. Ta hindab kõrgelt ettevõtte ja meeskonna tugevat toetust.
-
Jelena Leoško
Jelena liitus meie ettevõttega 2017. aastal ja alustas nö nullist, sest tema senine kogemus oli logistikavaldkonnas. Tänaseks on Jelena hinnatud raamatupidaja ja raamatuidamise grupijuht.
-
Kai Paalberg
Kai taaskäivitas edukalt riskijuhtimise valdkonna. Ta saab ühtviisi ladusalt hakkama nii siseauditite tegemisega kui ka meeskonna juhtimisega.
-
Kristjan Järve
Kristjan on rohkem kui 20 Grant Thornton Balticus töötatud aasta jooksul üles ehitanud eduka maksunõustamise valdkonna ja kasvanud maksunõustajast ettevõtte partneriks.
-
Lenel Prisk
Leneli teekond Grant Thornton Balticus algas 2022. aasta juulis üle ootuste hästi. Juba enne oma esimest tööpäeva tundis Lenel, et see võibki olla õige organisatsioon just tema jaoks.
-
Meeli Tali-Aruväli
Meeli liitus meiega auditijuhina 2020. aastal. Teda üllatas väga toetav ja ühtehoidev meeskond. Meeli ütleb julgelt, et iga meie tiimiliige on väärtuslik, teda hinnatakse ja hoitakse.
-
Merle Rõbovõitra
Merle Rõbovõitra alustas raamatupidajana arveid sisse toksides, nüüd defineerib ta oma tööd pigem inimeste kui numbrite ärina.
-
Ragne Lehtsaar
2021. aastal auditi noormekonsultandina tööd alustanud Ragne on tänaseks auditi vanekonsultant. Ragnele meeldib, et ta töö on põnev, tema arengut toeatv ja paindlik.
-
Tarmo Rahkama
Tarmo on kasvanud assistendist auditijuhiks ja vandeaudiitoriks ning 2020. aasta sügisel sai temast ettevõtte partner. Tarmo hindab väga inimestevahelist koostööd ja torediad kolleege.
-
Tatjana Raskatova
Tatjana jaoks on töö Grant Thorntonis olnud positiivne kogemus, uue töötaja sisseelamine on hästi organiseeritud ja töötajat toetavad alati tiimijuht ja tiimikaaslased.
Millest alustada, kui ettevõttel puudub nii personalijuht kui -poliitika ning töötaja soovitusindeks on pealegi negatiivne? Hindamatut kogemust jagavad Grant Thornton Balticu personalijuht Marge Litvinova ja värbaja Kätlin Treima.
Aasta oli 1992, kui Grant Thornton Baltic oma tegevust alustas, ent personaliteemadega ning töötajakogemuse kujundamisega hakati teadlikumalt tegelema aastal 2017, esimese personalijuhi ametisse asudes.
2015. aastal valitses ettevõttes olukord, kus töötaja soovitusindeks oli negatiivne, ettevõttes ei tegeletud fokuseeritult personaliteemadega ja järjest keerulisem oli leida ka sobivaid töötajaid.
Väljakutsed aastail 2015–2017
1. Ettevõttel puudus ühtne strateegia, osakonnad tegutsesid nn silotornides.
2. Keskenduti valdavalt finantseesmärkidele.
3. Inimeste juhid olid oma rolli arenenud ettevõtte seest spetsialisti rollist.
4. Ettevõttel puudus personalipoliitika ja personalijuht.
5. Negatiivne tööandja soovitusindeks (–19%).
6. Järjest keerulisem oli toonases tööturu olukorras leida ja hoida vajalikke spetsialiste.
Eesmärgid paika!
Aastal 2018 haarati härjal sarvist ning paika said neli eesmärki:
1. Luua ettevõtteülene, erinevate teenuste esindajatest koosnev töögrupp, kelle eestvedamisel alustada väärtuspõhise kultuuri loomist.
2. Seada fookus töötajakogemusele: töötajakogemuse esile tõstmine töötaja elukaare igas etapis ja sellel põhinev tegevuskava.
3. Kasvatada soovitusindeks vähemalt 25%-ni: muuta tööandja kuvandit nii ettevõttes sees kui ka väljaspool ja saavutada läbi selle tööandja soovitusindeksi kasv.
4. Tõsta juhtimiskvaliteeti: toetada spetsialistist inimeste juhiks arenenud juhte arenguprogrammi ja kogemuste vahetamise töötubade kaudu.
Probleemi lahendamiseks loodi 5-liikmeline üleettevõtteline People & Culture töögrupp, mis sai ülesandeks hakata väljakutseid täitma: luua inimestele parem töötajakogemus, luua väärtuspõhine kultuur, jõuda positiivse soovitusindeksini. Töögrupi eesmärk oli võtta fookusesse erinevad teemad töötajate kogu elukaare lõikes.
Saavutati see, et töötajakogemuse kujundamisega seotud teemad ei olnud enam ainuüksi personalijuhi laual, vaid sai laiema katvuse kogu ettevõttes.
Tegevuskava koostamine ja vundamendi ladumine
Et tegevus oleks tõesti ettevõtteülene, kaasati sellesse ka juhid ja partnerid ning sõlmiti ühised kokkulepped. Kitsaskohtade kaardistamiseks korraldati 360-kraadine tagasisideuuring kõikidele juhtidele, uuriti töötajate pühendumust ja tehti töötajatega intervjuud. Edasiseks tegevuseks kaasati ka väline konsultant juhtimiskoolitaja näol.
Et kujundada välja pikaajaline plaan juhtide pehmete kompetentside arendamiseks, algatati juhtide arenguprogramm (JAP), mille eesmärk oli mis koosnes kolmest koolitusest:
- spetsialistist juhiks;
- suhtlemisoskuse videotreening;
- juhendamise ja mentorluse ABC.
Au sisse tõusis regulaarne tagasiside andmise kultuur ja tähelepanu hakati pöörama nt sellele, kuidas vestelda töötajatega nii, et need vestlused looksid ka mingit tähendust. Tagasiside ise pandi liikuma mõlemal suunal: ülalt alla ja alt üles.
Samuti muutus ettevõtte struktuur: kui varem toimetas osakonnajuht kõikide osakonna töötajatega, siis nüüd loodi osakondade sees väiksemad tiimid, mis koosnesid tiimijuhist ja 5-8 töötajast. Kaardistati ka töötajate karjääriteekonnad.
Läheb lahti!
Esimesena töötati välja tööandja väärtuspakkumine, anti sellele laiem mõõde ja lepiti kokku selle regulaarses uuendamises. Ettevõtte vajadused andsid suuna ka pakutavatele lisahüvedele, milleks said näiteks:
- töötajate tervis;
- staažikate tunnustamine (alates 3. aastast);
- paindlik puhkusepoliitika.
Ettevõtte väärtuspakkumisest sai kandidaadile saadetava tööpakkumise tavapärane osa.
Teiseks hakati juurutama paindlikku ja usaldusel põhinevat töökorraldust ettevõttes, lähtudes põhimõtetest nagu töö sesoonne iseloom ja seda arvestav töökorraldus (sh osakoormus), töö ja eraelu tasakaal, kaugtöö võimalus, paindlik puhkus jne. Leiti, et usaldusel põhinevad töösuhted on kõige alus ja töötajad peavad julgema oma juhtidega rääkida.
Kolmandaks asuti muutma juhtide mõtteviisi ja juurutama väärtuspõhist värbamist. Esikohale tõusis väärtustele vastavus ja paika seati värbava juhi mõiste, olulisus ja roll. Seejärel võeti ette värbamisprotsess ise ning täiustati seda nt kontorituuri ja tiimiga kohtumistega, värbamine aga muudeti tarkvara abiga (Recrur, TeamDash) digitaalseks.
Juba olemasolevatest töötajatest pidid saama tööandja brändi saadikud, mistõttu kujundati karjäärileht, mis oleks päriselt ettevõtte ja selle töötajate nägu, ning täiendati seda persoonilugudega. Lisaks persoonilugudele ja töökuulutustele on karjäärilehel nähtaval stipendiumid, mida ettevõtte töötajad on pälvinud, viisid, kuidas nad on erinevatel sündmustel ettevõtet esindanud, viited avatud uste päevale ja töövarjutamise võimalustele. Töötajad figureerivad oma näo ja nimega sotsmeedias ja töökuulutustel, nad on tööandja saadikud ja aitavad ettevõttel pildis olla.
Tulemused
1. Ettevõtte tööandja soovitusindeks kasvas –19%- lt +50-le! Positiivseks muutus see 3. aastal. 2023. aastal mõõdeti soovitusindeksit esmakordselt igas kvartalis ja see püsis kõrge ka pingelisel kõrghooajal, olles 64%.
2. Juhtimiskvaliteedi muutus: töötajate tagasiside inimeste juhtimisele on positiivne. Kui 2016. aastal hinnati tagasisidestamisega seotud küsimust 5 palli skaalal 2,70-ga, siis aastal 2023 oli see näitaja 4,3. Ausus ja avatus töötajatega suhtlemisel on kasvanud 3,46-lt 4,34-le.
3. Töötajate arv ja püsivusmäär: töötajate arv (FTE) on kasvanud 1,7 korda (71-lt 121 töötajani), nende püsivusmäär (retention rate) kasvanud 70%-lt 83%-ni.
4. Ettevõtte kultuuri mõõdik: 4,7 (5 palli skaalal). Aastal 2016 oli see 3,59, nüüd aga üks kõrgema hinnanguga näitaja töötajate pühendumuse uuringus.
Lisaväärtus
- Aastal 2023 lahkunud kaks töötajat soovisid meie juurde tagasi tulla pärast paari kuud uue tööandja juures, põhjuseks väga tugevad ettevõtte kultuuri erinevused. Mõlemad töötajad võtsime tagasi tööle.
- Meie juurde on tööle asunud konkurentide töötajad, kuna info suurepärasest kultuurist levib.
- Meil on väga tugev alumni-kogukond endistest töötajatest, kes meenutavad meid kui tööandjat hea sõnaga ja osalevad regulaarselt alumni-üritustel.
- Meie maine tööturul on oluliselt paranenud ja suudame leida häid kandidaate kergema vaevaga.
- Meie uute töötajate tagasiside pärast katseaega on suurepärane. Sageli tuuakse välja, et tegelikkus on veelgi suurepärasem kui arvati/osati oodata.
- Meie ettevõtte käive ja kasum on kahekordistunud.
Kogemuslugu sai kirja pandud märtsi alguses toimunud värbamisturunduse auhindamisüritusel Kickoff 2024.
Artikli algallikas: personaliuudised.ee
Kui Teil on sarnased väljakutsed ja Teil tekkis küsimusi, võtke palun ühendust meie spetsialistidega.