-
Projektide auditeerimine
Nõustame ja auditeerime ELi ja teiste riikide toetusfondidest rahastatavaid projekte, sh teeme juhtimis- ja kontrollisüsteemide auditeid.
-
Pakendiaudit
Teeme pakendiettevõtjatele pakendiauditeid, et anda hinnang kalendriaasta jooksul pakendiregistrisse esitatud andmete õigsuse kohta.
-
Töövahendid
Auditi sujuvamaks ettevalmistamiseks leiate siit erinevaid kinnituskirjade vorme.
-
Auditikalkulaator
Kalkulaator annab vastuse, kas ettevõtte müügitulu, varade maht või töötajate arv ületavad piiri, mistõttu peate tellima ülevaatuse või auditi.
-
Palgaarvestus
Teeme palgaarvestust nii mõne töötajaga kui ka sadade töötajatega ettevõtetele.
-
Maksuarvestus
Meie kogenud maksuspetsialistid toetavad raamatupidajaid ning pakuvad mõistlikke ning praktilisi lahendusi.
-
Aruandlus
Koostame majandusaasta aruanded. Aitame juhtimisaruannete väljatöötamisel ja koostamisel ning kohustuslike aruannete esitamisel.
-
Finantsaruannete konsolideerimine
Meie kogenud raamatupidajad ja nõustajad aitavad konsolideerimistabelite koostamisel ja konsolideerimise protsessi efektiivsemaks muutmisel.
-
Nõustamine ja ajutine personal
Meie spetsialistid nõustavad keeruliste raamatupidamistehingute tegemisel, korrastavad eelmisi perioode ja pakuvad ajutise raamatupidaja teenust.
-
Välise finantsjuhi teenus
Meie finantsjuhi teenus sobib igas suuruses ja kõikides majandusharudes tegutsevatele ettevõtetele. Pakume teenust klientidele vajalikus mahus ja kompetentsides.
-
Raamatupidamisprotsesside hindamine
Aitame sisse seada kohalikele ja rahvusvahelistele standarditele vastava raamatupidamise.
-
Raamatupidamine väikeettevõtetele
Pakume jõukohast teenust väikeettevõtetele. Aitame korraldada protsessid võimalikult nutikalt ja kuluefektiivselt.
-
Raamatupidamine krüptoettevõtetele
Hoiame ennast plokiahelatehnoloogiaga kursis, et teenindada ja nõustada krüptoettevõtteid. Meile on toeks kolleegide võrgustik 130 riigis.
-
Koolitused
Meie raamatupidajad on pädevad kõikidel raamatupidamise ja aruandluse teemadel. Teeme koolitusi ka klientidele, et oma teadmisi edasi anda.
-
Äritegevuse juriidiline nõustamine
Pakume tuge nii alustavale kui laienevale ettevõttele, hoolitsedes selle eest, et kõik juriidilised sammud oleksid detailideni läbi mõeldud.
-
Fintech nõustamine
Meie juristid nõustavad makseasutusi, virtuaalvääringu teenuste pakkujaid ja finantseerimisasutusi.
-
Ühinguõigus ja tehingute nõustamine
Nõustame õigus-, maksu- ja finantsküsimustes, mis on vajalikud ettevõtte juriidilise või organisatsioonilise struktuuri paremaks juhtimiseks.
-
Juriidiline due diligence
Analüüsime põhjalikult ühendatava või omandatava äriühingu sisedokumente, õigussuhteid ning äritegevuse nõuetelevastavust.
-
Lepinguõigus
Koostame lepingud, mis vastavad majanduslikult ja õiguslikult Teie ettevõtte parimatele ärihuvidele.
-
Tööõigus
Nõustame kõigis tööõiguse küsimustes, aitame töölepingute ettevalmistamisel, muutmisel või lõpetamisel, ametijuhendite ja sisekordade väljatöötamisel.
-
Saneerimine
Meie ekspertidel on kogemus saneerimisnõustajatena, aitame ettevõtjatel saneerimist läbi viia.
-
Majasisese juristi teenus
Teenus on mõeldud ettevõtjatele, kes otsivad usaldusväärset koostööpartnerit ettevõtte igapäevaste juriidiliste küsimuste lahendamiseks.
-
Kontaktisiku teenus
Pakume välisriigis asuva juhatusega Eesti äriühingutele kontaktisiku teenust.
-
Koolitused
Korraldame nii avalikke kui ka kliendi tellitud koolitusi aktuaalsetel õigus- ja maksuteemadel.
-
Rikkumisest teavitamise kanal ehk vihjeliin
Pakume oma klientidele usaldusväärse vihjeliini ülesehitamist, töösse rakendamist ja tuge selle toimimas hoidmisel.
-
Ärimudeli või -strateegia uuendamine
Edukas olemiseks peab igal ettevõttel olema kindel strateegia ehk teadmine, mis suunas kogu meeskond liigub. Aitame Teil sihte seada!
-
Turundus ja kliendihaldus
Toetame Teid turundus- ja brändistrateegia ning kliendihaldussüsteemi uuendamisel, et suudaksite praegusel kiirete muutuste ajal kohaneda.
-
Coaching ja juhi arengutugi
Hea organisatsioonikultuur on ettevõtte jaoks nagu trump kaardimängulauas. Juhendame Teid, kuidas trumpkaarte koguda!
-
Digiteenused
Tänapäeval ei ole küsimus selles, kas digiteerida, vaid kuidas seda teha. Aitame Teil välja töötada ja juurutada nutikad digilahendused.
-
Äriplaani koostamine
Hea äriplaan on ettevõtjale teejuht ja juhtimisvahend ning finantseerijatele ja potentsiaalsetele investoritele otsuse langetamiseks vajalik infoallikas.
-
Due diligence
Teeme hoolsusauditi ehk due diligence’i, et investorid saaksid enne planeeritud ostutehingut ettevõttest põhjalikku ülevaate.
-
Tehingute nõustamine
Nõustame Teid kõikides ostu- või müügitehingu protsessi olulistes aspektides.
-
Väärtuse hindamine
Hindame ettevõtte turuväärtust, varade väärtust ja teisi varagruppe rahvusvaheliselt aktsepteeritud metoodika alusel.
-
Registreeritud eraeksperdi teenused
Meie kogenud registreeritud eraekspet annab hinnanguid majandus- ja finantsalal.
-
Äriplaanid ja finantsprognoosid
Rahavoo puudulik planeerimine ja kontroll on sageli ebaõnnestumise põhjus. Aitame Teil koostada korralikke prognoose, et äririske vähendada.
-
Välise finantsjuhi teenus
Meie finantsjuhi teenus sobib igas suuruses ja kõikides majandusharudes tegutsevatele ettevõtetele. Pakume teenust klientidele vajalikus mahus ja kompetentsides.
-
Saneerimine
Meie kogenud saneerijad pakuvad võimalusi ettevõtte majanduslike raskuste ületamiseks ja likviidsuse taastamiseks, et edaspidi jätkusuutlikult majandada.
-
Restruktureerimine ja reorganiseerimine
Pakume individuaalseid terviklahendusi ettevõtete struktuuri korrastamisel.
-
Ettevõtte maksustamine
Anname nõu kõigis ettevõtte maksustamisega seotud küsimustes.
-
Käibemaks jm kaudsed maksud
Põhjalik info käibemaksu, aktsiiside ja tollimaksude kohta nii siseriiklikul kui ka rahvusvahelisel tasandil.
-
Rahvusvaheline maksustamine
Anname nõu välisriikide maksusüsteemide ja rahvusvaheliste maksuregulatsioonide asjus, sh tunneme piiriülese aruandluse nõudeid.
-
Siirdehinnad
Aitame planeerida ja dokumenteerida kõiki aspekte ettevõtte siirdehindade strateegias.
-
Tehingute maksustamine
Planeerime ettevõtte omandamise, võõrandamise, refinantseerimise, ümberstruktureerimise, võlakirjade või aktsiate noteerimise maksutagajärgi.
-
Töötajate piiriülene maksustamine
Eesti ettevõtte töötaja välismaal ja välisettevõtte töötaja Eestis – anname nõu maksureeglite kohta.
-
Maksuriskide audit
Teeme maksuauditi, mis aitab diagnoosida ja piirata maksuriske ning optimeerida maksukohustusi.
-
Kliendi esindamine maksuametis
Ennetame maksuprobleeme ning tagame sujuva suhtluse maksu- ja tolliametiga.
-
Füüsilise isiku maksustamine
Nõustame eraisikuid füüsilise isiku tulu maksustamise küsimustes ja vajadusel esindame klienti suhtluses maksu- ja tolliametiga.
-
Balti riikide maksüsteemide võrdlus
Meie maksuspetsialistid on koostanud Balti riikide maksusüsteemide võrdluse ettevõtete ja eraisikute maksustamise kohta.
-
Personaliotsing
Aitame Teie ettevõttes ametikohad täita kompetentsete ja pühendunud töötajatega, kes aitavad ellu viia ettevõtte strateegilisi eesmärke.
-
Värbamise tugiteenused
Tugiteenused aitavad välja selgitada kandidaatide vastavuse ettevõtte ootustele. Enamkasutatud tugiteenused on kandidaadi testimine ja hindamine.
-
Personalijuhtimise protsesside juurutamine
Võtame personalijuhtimisega seotud protsesside juhtimise ja käivitamise kas täielikult enda peale või oleme personalijuhile toetav ja nõuandev partner.
-
Personaliaudit
Kaardistame personalijuhtimise protsesside olukorra ja anname ülevaate, kuidas hinnata organisatsiooni tervist personalijuhtimise seisukohast.
-
Personalitöö dokumentatsioon
Toetame ettevõtteid personalitööga seotud dokumentatsiooni ja eri töökorralduse protsesside korrektse vormistamisega.
-
Personaliuuringud
Aitame teha eesmärgipäraseid ja kvaliteetselt koostatud personaliuuringuid. Analüüsime tulemusi ja toome välja järeldused.
-
Personalijuhi teenus
Pakume ettevõtetele nii ajutist kui ka püsivat/pikaajalist personalijuhi teenust.
-
Siseauditi teenus
Aitame Teid siseauditi funktsiooni täitmisel, siseauditite ja nõuandvate tööde tegemisel, valitsemise hindamisel ja töötajate koolitamisel.
-
Finantssektori siseaudit
Saame toetada siseauditi funktsiooni loomisel juba finantssektoris tegutsemiseks vajaliku tegevusloa taotlemisel.
-
Projektiaudit
Teeme Euroopa Liidu fondidest, riigieelarvest, välisabist või muust allikast toetusi saanud projektide auditeid.
-
Rahapesu tõkestamine
Aitame koostada rahapesu riskihinnangut ja tõhusaid rahapesu tõkestamise protseduure, teeme valdkonna siseauditeid ja koolitusi.
-
Riskide hindamine ja haldamine
Nõustame Teid riskide hindamisel ja riskide haldamise süsteemi loomisel.
-
Eritööd
Teeme Teie soovil konkreetse eesmärgi ja ulatusega auditeid, kontrolle ja analüüse.
-
Kvaliteedimärk
Hindame raamatupidamisettevõtete tegevuse nõuetelevastavust kvaliteedimärgi „ERK tunnustatud raamatupidamise ettevõte“ taotlemisel.
-
Siseauditi välishindamine
Hindame Teie ettevõtte siseauditi kvaliteeti või anname sõltumatu kinnituse enesehindamisele.
-
Rikkumisest teavitamine ettevõttes
Aitame luua rikkumisest teavitamise süsteemi Teie ettevõttes. Pakume nii kogu süsteemi kui ka selle mõne etapi ülesehitamist.
-
ESG nõustamine
Aitame lahendada keskkonna, sotsiaalse kapitali, töötajate, ärimudeli ja hea juhtimistavaga seotud küsimusi.
-
ESG audit
Meie audiitorid kontrollivad ja kinnitavad kestlikkuse aruandeid kooskõlas rahvusvaheliste standarditega.
-
Kestlikud investeeringud
Aitame investoreil teha huvipakkuva ettevõtte keskkonnateemade, sotsiaalse vastutustundlikkuse ja hea juhtimistava analüüsi.
-
Kestlik maksukäitumine
Meie rahvusvahelise maksunduse spetsialistid määratlevad kestliku maksukäitumise kontseptsiooni ja pakuvad jätkusuutliku maksukäitumise teenuseid.
-
ESG juhi teenus
Alati ei pea ettevõttesse palkama ESG juhti. Seda saab ka kokkulepitud mahus teenusena sisse osta.
-
Digistrateegia
Aitame hinnata Teie organisatsiooni digiküpsust, töötame välja vajaduste ja võimalustega kooskõlas oleva strateegia ja võtmemõõdikud.
-
Nutikas automatiseerimine
Meie abiga saate suurendada äriprotsesside efektiivsust ning parandada klientide ja töötajate kasutajakogemust.
-
Ärianalüütika
Meie kogenud spetsialistid aitavad Teil andmeid taltsutada, et ettevõtte juhtimine oleks andmepõhine.
-
Infoturve
Läbimõeldud ja ennetav küberstrateegia pakub kindlustunnet ja võimalust keskenduda ettevõtte kasvupotentsiaali realiseerimisele.
-
Targa tellija teenus
Keskmiselt ebaõnnestub iga neljas projekt ja iga teine vajab muudatusi. Aitame juhtida Teie ettevõtte digilahenduste innovatsiooni!
-
Digitaalne hoolsusaudit
Teeme omandatava või ühendatava ettevõtte oluliste IT-küsimuste hoolsusauditi, sh analüüsime infosüsteeme ja nende jätkusuutlikkust.
-
Ene Rahula
Kolm aastakümmet samas ettevõttes töötada on tänapäeval pigem erand. Meie raamatupidaja Ene Rahulal 16. märtsil 2023 meie ettevõttes 30 tööaastat.
-
Eve Lille
Eve tuli Grant Thornton Balticusse finants-ja maksunõustajana tööle 2022. aasta veebruaris ning ta kinnitab, et see teekond on olnud äärmiselt põnev ja väljakutseid pakkuv.
-
Helena Pokmann
Helena liitus meie ettevõttega 2020. aastal auditi vanemkonsultandina ning on nüüdseks tõusnud auditi nooremjuhi rolli. Ta hindab kõrgelt ettevõtte ja meeskonna tugevat toetust.
-
Jelena Leoško
Jelena liitus meie ettevõttega 2017. aastal ja alustas nö nullist, sest tema senine kogemus oli logistikavaldkonnas. Tänaseks on Jelena hinnatud raamatupidaja ja raamatuidamise grupijuht.
-
Kai Paalberg
Kai taaskäivitas edukalt riskijuhtimise valdkonna. Ta saab ühtviisi ladusalt hakkama nii siseauditite tegemisega kui ka meeskonna juhtimisega.
-
Kristjan Järve
Kristjan on rohkem kui 20 Grant Thornton Balticus töötatud aasta jooksul üles ehitanud eduka maksunõustamise valdkonna ja kasvanud maksunõustajast ettevõtte partneriks.
-
Lenel Prisk
Leneli teekond Grant Thornton Balticus algas 2022. aasta juulis üle ootuste hästi. Juba enne oma esimest tööpäeva tundis Lenel, et see võibki olla õige organisatsioon just tema jaoks.
-
Meeli Tali-Aruväli
Meeli liitus meiega auditijuhina 2020. aastal. Teda üllatas väga toetav ja ühtehoidev meeskond. Meeli ütleb julgelt, et iga meie tiimiliige on väärtuslik, teda hinnatakse ja hoitakse.
-
Merle Rõbovõitra
Merle Rõbovõitra alustas raamatupidajana arveid sisse toksides, nüüd defineerib ta oma tööd pigem inimeste kui numbrite ärina.
-
Ragne Lehtsaar
2021. aastal auditi noormekonsultandina tööd alustanud Ragne on tänaseks auditi vanekonsultant. Ragnele meeldib, et ta töö on põnev, tema arengut toeatv ja paindlik.
-
Tarmo Rahkama
Tarmo on kasvanud assistendist auditijuhiks ja vandeaudiitoriks ning 2020. aasta sügisel sai temast ettevõtte partner. Tarmo hindab väga inimestevahelist koostööd ja torediad kolleege.
-
Tatjana Raskatova
Tatjana jaoks on töö Grant Thorntonis olnud positiivne kogemus, uue töötaja sisseelamine on hästi organiseeritud ja töötajat toetavad alati tiimijuht ja tiimikaaslased.
Autor: Heli Lehtsaar-Karma, vabakutseline ajakirjanik
Praeguses keerulises olukorras on paljudel ettevõtetel käive tublisti langenud või suisa nulli kukkunud ja tekkinud on likviidsusprobleemid. Kuna määramatust on palju ja keegi ei tea, kas seismajäänud äri hakkab taastuma kolme, kuue või üheksa kuu pärast, tasub ettevõtjatel mõelda ka plaanile B ehk oma ettevõtte päästmisele saneerimise abil.
Mis on saneerimine?
Saneerimist kasutatakse ettevõtte jalule aitamiseks, kes on ajutiselt – näiteks praeguse kriisi tõttu – muutunud maksejõuetuks. Oluline on tähele panna, et saneerida saab ettevõtet, kelle puhul on näha, et tema ärimudel on jätkusuutlik ning raskused on ajutised. Saneerimine aitab üle ajutistest makseraskustest ja nii saab ära hoida pankrotti.
Mida täpsemalt saneerimisel tehakse, et ettevõte taas jalule aidata ja võlausaldajadki oma raha tagasi saaksid?
See on väga kompleksne ülesanne, kui räägime äri tervendamisest ja ümberkorraldamisest: saneerimine võib tähendada ärimudeli muutmist, mingite üksuste sulgemist ja fokusseerimist sellele, mis loob väärtust. Võib olla näiteks nii, et ettevõttes on üks äriüksus toimiv ja kasumlik, aga kõrval on üksus, mis ei ole. Eesmärk on saada võlad kontrolli alla, pankrotioht elimineerida, nii et ettevõte saab keskenduda tervendamisprotsessile.
Võlausaldajate nõuete rahuldamiseks on erinevaid võimalusi: maksete ajatamine või vähendamine, võlgade konverteerimine osaluseks, lisatagatiste andmine, tulevikus osaluse pakkumine. Meetmed pakub välja ettevõte ja võlausaldajad peavad need heaks kiitma. Täpsemalt öeldes on kohtule esitatud saneerimiskava võlausaldajate poolt vastu võetud siis, kui vähemalt pool kõigist võlausaldajatest, kellele kuulub vähemalt 2/3 kõigist häältest, selle heaks kiidavad.
Kui pankrotiavalduse saab ettevõtte kohta esitada võlausaldaja või töötaja, siis kes algatab saneerimismenetluse?
Saneerimine on vabatahtlik menetlus, seda saab teha siis, kui ettevõte soovi avaldab. Ettevõtte juhatus esitab kohtule saneerimismenetluse algatamise avalduse ja paneb koos saneerimisnõustajaga kokku saneerimiskava. Selle peavad kinnitama võlausaldajad ja/või kohus.
Kui kaua saneerimismenetlus aega võtab ehk millal saab ettevõte taas jalule?
See sõltub mõistagi ettevõttest ja tema olukorrast, kuid saneerimiskava ei saa olla pikem kui viis aastat.
Mis on eduka saneerimise kriteeriumid?
Esimene kriteerium on see, et nii juhtkond, saneerimisnõustaja kui ka võlausaldajad peavad uskuma, et saneerimise tulemusena saaks sellest jälle toimiv ja maksejõuline äri. Saneerimine saab edukas olla ainult siis, kui võlausaldajad toetavad saneerimiskava, usaldavad ettevõtte juhtkonda ning usuvad, et ettevõtte edasine käekäik paraneb.
Siit tulebki teine kriteerium: läbipaistev ja usalduslik suhtlus, mitte formaalne võlausaldajate teavitamine. Siinkohal väärib märkimist, et usaldust ei teenita ära üleöö, see on pikaajaline protsess. Järelikult on suuremad šansid ettevõtetel, kes on juba varem olnud korrektsed ja avatud: aastaaruanded on õigeks ajaks esitatud, neil, kellel seadusega auditikohustust pole, on siiski vabatahtlikult tellitud audit, sest see loob täiendavat läbipaistvust ja usaldust.
Kolmas oluline tegur on saneerimisnõustaja kaasamine. Saneerimine on väga kompleksne ülesanne, saneerimise kavandamine tuleb läbi viia suhteliselt piiratud aja jooksul, see nõuab juhtkonnalt ressurssi ning kompetentsust. Tõsi, seadus räägib pelgalt saneerimisnõustajast, kuid saneerimine eeldab ka advokaadi pädevusi, sest on vaja võlausaldajate ja hankijatega läbirääkimisi pidada ning kohtuga suhelda. Samuti on vaja ärinõustaja pädevusi, sest võtmetähtsusega on äri tervendamine ja edukamaks muutmine. On vaja ka finantspädevusi, sest saneerimiseks kavandatavad tegevused tuleb finantsplaanidesse integreerida ja hiljem tuleb jälgida, et saneerimiskava täidetakse. Nii et saneerimine on meeskonnatöö, kus ettevõte juhtkond vajab rohkem abi, kui saneerimisseaduses mainitud saneerimisnõustaja.
Mainisid, et pahatihti kipuvad ettevõtted saneerimisega liiga hilja alustama. Miks see nii on?
Tõepoolest, kõige suurem kunst on õigeaegne saneerimise alustamine. Kahjuks jäädakse pahatihti alustamisega hiljaks, seetõttu on võlad kuhjunud ja tekkinud ajutine maksejõuetus. Ringkonnakohus on ühes oma lahendis öelnud, et saneerimismenetluse alustamise hetkeks ei tohi olla tekkinud maksete katkemist. Meie aga oleme praktikas näinud, et saneerimist tahetakse alustada siis, kui maksed on juba katkenud. Kuid siis on juba hilja.
Hilinemisel võib olla mitu põhjust. Esiteks ei pruugita olla kursis, mida saneerimismenetlus tähendab ja mis selle eesmärk on. Teiseks on saneerimisel ühiskonnas kahjuks negatiivne maine, millele ka ajakirjandus on kaasa aidanud – arvatakse, et saneerimine tähendab ettevõtte lõppu. Seetõttu polegi imestada, et niipea, kui ettevõtte kavatsus saneerimist algatada avalikuks tuleb, hakkab ta saama hankijatelt telefonikõnesid, et järgmine ost on ainult ettemaksuga. Seetõttu ongi vaja koostööpartneritele ja hankijatele põhjalikult selgitada, mis saneerimine on ja mis eesmärgil seda tehakse.
Nii et kommunikatsioon on võtmetähtsusega?
Kindlasti. Võlausaldajate ja koostööpartneritega peab olema avatud ja nendega tasub suhelda võimalikult vara, et olukord läbi rääkida ja informeerida neid saneerimise alustamisest, et nad ei ehmataks. Tuleb selgitada, et saneerimise puhul on fookus äritegevuse ümberkujundamisel nii, et võlausaldajad oma raha ei kaotaks. Samuti tuleb selgitada, et saneerimise puhul saavutatakse parem tulemus kui pankrotimenetluse korral: pankroti puhul müüakse ühingule kuuluvad varad tavaliselt kiirmüügi hinnaga, aga saneerimine loob eelduse ettevõtte vara ja väärtuse kasvatamiseks ja vajadusel õige hinnaga realiseerimiseks.
Saneerimise eesmärk on säilitada ettevõte ja hoida tema väärtust, seega peaksid võitjatena välja tulema kõik: nii äri omanikud, töötajad kui ka võlausaldajad.
Kuidas õiget hetke tabada, et saneerimismenetluse algatamisega mitte hiljaks jääda?
Õige hetke tabamisele aitab kaasa see, kui ettevõttes on kasutusel hea eelarvestamise ja prognoosimise süsteem, mis töötab järjepidevalt. See tähendab, et kogu aeg hoitakse majandustulemustel, tellimustel, käibel silma peal, mitte ei tehta prognoose tahavaatepeeglisse vaadates, näiteks eelmise aasta tulemuste põhjal. Nii saab õigel ajal reageerida, kui probleemid hakkavad tekkima.
Teiseks soovitan äriühingute nõukogudesse tuua lisaks oma pereliikmetele ja tuttavatele ka väliseid eksperte. Tõsi, ettevõte on ju nagu oma laps, aga väline ekspert suudab teinekord erapooletuma pilguga ettevõtet vaadata ja märgata, kui hakkavad tekkima probleemid.