-
Projektide auditeerimine
Nõustame ja auditeerime ELi ja teiste riikide toetusfondidest rahastatavaid projekte, sh teeme juhtimis- ja kontrollisüsteemide auditeid.
-
Pakendiaudit
Teeme pakendiettevõtjatele pakendiauditeid, et anda hinnang kalendriaasta jooksul pakendiregistrisse esitatud andmete õigsuse kohta.
-
Töövahendid
Auditi sujuvamaks ettevalmistamiseks leiate siit erinevaid kinnituskirjade vorme.
-
Auditikalkulaator
Kalkulaator annab vastuse, kas ettevõtte müügitulu, varade maht või töötajate arv ületavad piiri, mistõttu peate tellima ülevaatuse või auditi.
-
Palgaarvestus
Teeme palgaarvestust nii mõne töötajaga kui ka sadade töötajatega ettevõtetele.
-
Maksuarvestus
Meie kogenud maksuspetsialistid toetavad raamatupidajaid ning pakuvad mõistlikke ning praktilisi lahendusi.
-
Aruandlus
Koostame majandusaasta aruanded. Aitame juhtimisaruannete väljatöötamisel ja koostamisel ning kohustuslike aruannete esitamisel.
-
Finantsaruannete konsolideerimine
Meie kogenud raamatupidajad ja nõustajad aitavad konsolideerimistabelite koostamisel ja konsolideerimise protsessi efektiivsemaks muutmisel.
-
Nõustamine ja ajutine personal
Meie spetsialistid nõustavad keeruliste raamatupidamistehingute tegemisel, korrastavad eelmisi perioode ja pakuvad ajutise raamatupidaja teenust.
-
Välise finantsjuhi teenus
Meie finantsjuhi teenus sobib igas suuruses ja kõikides majandusharudes tegutsevatele ettevõtetele. Pakume teenust klientidele vajalikus mahus ja kompetentsides.
-
Raamatupidamisprotsesside hindamine
Aitame sisse seada kohalikele ja rahvusvahelistele standarditele vastava raamatupidamise.
-
Raamatupidamine väikeettevõtetele
Pakume jõukohast teenust väikeettevõtetele. Aitame korraldada protsessid võimalikult nutikalt ja kuluefektiivselt.
-
Raamatupidamine krüptoettevõtetele
Hoiame ennast plokiahelatehnoloogiaga kursis, et teenindada ja nõustada krüptoettevõtteid. Meile on toeks kolleegide võrgustik 130 riigis.
-
Koolitused
Meie raamatupidajad on pädevad kõikidel raamatupidamise ja aruandluse teemadel. Teeme koolitusi ka klientidele, et oma teadmisi edasi anda.
-
Äritegevuse juriidiline nõustamine
Pakume tuge nii alustavale kui laienevale ettevõttele, hoolitsedes selle eest, et kõik juriidilised sammud oleksid detailideni läbi mõeldud.
-
Fintech nõustamine
Meie juristid nõustavad makseasutusi, virtuaalvääringu teenuste pakkujaid ja finantseerimisasutusi.
-
Ühinguõigus ja tehingute nõustamine
Nõustame õigus-, maksu- ja finantsküsimustes, mis on vajalikud ettevõtte juriidilise või organisatsioonilise struktuuri paremaks juhtimiseks.
-
Juriidiline due diligence
Analüüsime põhjalikult ühendatava või omandatava äriühingu sisedokumente, õigussuhteid ning äritegevuse nõuetelevastavust.
-
Lepinguõigus
Koostame lepingud, mis vastavad majanduslikult ja õiguslikult Teie ettevõtte parimatele ärihuvidele.
-
Tööõigus
Nõustame kõigis tööõiguse küsimustes, aitame töölepingute ettevalmistamisel, muutmisel või lõpetamisel, ametijuhendite ja sisekordade väljatöötamisel.
-
Saneerimine
Meie ekspertidel on kogemus saneerimisnõustajatena, aitame ettevõtjatel saneerimist läbi viia.
-
Majasisese juristi teenus
Teenus on mõeldud ettevõtjatele, kes otsivad usaldusväärset koostööpartnerit ettevõtte igapäevaste juriidiliste küsimuste lahendamiseks.
-
Kontaktisiku teenus
Pakume välisriigis asuva juhatusega Eesti äriühingutele kontaktisiku teenust.
-
Koolitused
Korraldame nii avalikke kui ka kliendi tellitud koolitusi aktuaalsetel õigus- ja maksuteemadel.
-
Rikkumisest teavitamise kanal ehk vihjeliin
Pakume oma klientidele usaldusväärse vihjeliini ülesehitamist, töösse rakendamist ja tuge selle toimimas hoidmisel.
-
Ärimudeli või -strateegia uuendamine
Edukas olemiseks peab igal ettevõttel olema kindel strateegia ehk teadmine, mis suunas kogu meeskond liigub. Aitame Teil sihte seada!
-
Turundus ja kliendihaldus
Toetame Teid turundus- ja brändistrateegia ning kliendihaldussüsteemi uuendamisel, et suudaksite praegusel kiirete muutuste ajal kohaneda.
-
Coaching ja juhi arengutugi
Hea organisatsioonikultuur on ettevõtte jaoks nagu trump kaardimängulauas. Juhendame Teid, kuidas trumpkaarte koguda!
-
Digiteenused
Tänapäeval ei ole küsimus selles, kas digiteerida, vaid kuidas seda teha. Aitame Teil välja töötada ja juurutada nutikad digilahendused.
-
Äriplaani koostamine
Hea äriplaan on ettevõtjale teejuht ja juhtimisvahend ning finantseerijatele ja potentsiaalsetele investoritele otsuse langetamiseks vajalik infoallikas.
-
Due diligence
Teeme hoolsusauditi ehk due diligence’i, et investorid saaksid enne planeeritud ostutehingut ettevõttest põhjalikku ülevaate.
-
Tehingute nõustamine
Nõustame Teid kõikides ostu- või müügitehingu protsessi olulistes aspektides.
-
Väärtuse hindamine
Hindame ettevõtte turuväärtust, varade väärtust ja teisi varagruppe rahvusvaheliselt aktsepteeritud metoodika alusel.
-
Registreeritud eraeksperdi teenused
Meie kogenud registreeritud eraekspet annab hinnanguid majandus- ja finantsalal.
-
Äriplaanid ja finantsprognoosid
Rahavoo puudulik planeerimine ja kontroll on sageli ebaõnnestumise põhjus. Aitame Teil koostada korralikke prognoose, et äririske vähendada.
-
Välise finantsjuhi teenus
Meie finantsjuhi teenus sobib igas suuruses ja kõikides majandusharudes tegutsevatele ettevõtetele. Pakume teenust klientidele vajalikus mahus ja kompetentsides.
-
Saneerimine
Meie kogenud saneerijad pakuvad võimalusi ettevõtte majanduslike raskuste ületamiseks ja likviidsuse taastamiseks, et edaspidi jätkusuutlikult majandada.
-
Restruktureerimine ja reorganiseerimine
Pakume individuaalseid terviklahendusi ettevõtete struktuuri korrastamisel.
-
Ettevõtte maksustamine
Anname nõu kõigis ettevõtte maksustamisega seotud küsimustes.
-
Käibemaks jm kaudsed maksud
Põhjalik info käibemaksu, aktsiiside ja tollimaksude kohta nii siseriiklikul kui ka rahvusvahelisel tasandil.
-
Rahvusvaheline maksustamine
Anname nõu välisriikide maksusüsteemide ja rahvusvaheliste maksuregulatsioonide asjus, sh tunneme piiriülese aruandluse nõudeid.
-
Siirdehinnad
Aitame planeerida ja dokumenteerida kõiki aspekte ettevõtte siirdehindade strateegias.
-
Tehingute maksustamine
Planeerime ettevõtte omandamise, võõrandamise, refinantseerimise, ümberstruktureerimise, võlakirjade või aktsiate noteerimise maksutagajärgi.
-
Töötajate piiriülene maksustamine
Eesti ettevõtte töötaja välismaal ja välisettevõtte töötaja Eestis – anname nõu maksureeglite kohta.
-
Maksuriskide audit
Teeme maksuauditi, mis aitab diagnoosida ja piirata maksuriske ning optimeerida maksukohustusi.
-
Kliendi esindamine maksuametis
Ennetame maksuprobleeme ning tagame sujuva suhtluse maksu- ja tolliametiga.
-
Füüsilise isiku maksustamine
Nõustame eraisikuid füüsilise isiku tulu maksustamise küsimustes ja vajadusel esindame klienti suhtluses maksu- ja tolliametiga.
-
Balti riikide maksusüsteemide võrdlus
Meie maksuspetsialistid on koostanud Balti riikide maksusüsteemide võrdluse ettevõtete ja eraisikute maksustamise kohta.
-
Siseauditi teenus
Aitame Teid siseauditi funktsiooni täitmisel, siseauditite ja nõuandvate tööde tegemisel, valitsemise hindamisel ja töötajate koolitamisel.
-
Finantssektori siseaudit
Saame toetada siseauditi funktsiooni loomisel juba finantssektoris tegutsemiseks vajaliku tegevusloa taotlemisel.
-
Projektiaudit
Teeme Euroopa Liidu fondidest, riigieelarvest, välisabist või muust allikast toetusi saanud projektide auditeid.
-
Rahapesu tõkestamine
Aitame koostada rahapesu riskihinnangut ja tõhusaid rahapesu tõkestamise protseduure, teeme valdkonna siseauditeid ja koolitusi.
-
Riskide hindamine ja haldamine
Nõustame Teid riskide hindamisel ja riskide haldamise süsteemi loomisel.
-
Eritööd
Teeme Teie soovil konkreetse eesmärgi ja ulatusega auditeid, kontrolle ja analüüse.
-
Kvaliteedimärk
Hindame raamatupidamisettevõtete tegevuse nõuetelevastavust kvaliteedimärgi „ERK tunnustatud raamatupidamise ettevõte“ taotlemisel.
-
Siseauditi välishindamine
Hindame Teie ettevõtte siseauditi kvaliteeti või anname sõltumatu kinnituse enesehindamisele.
-
Rikkumisest teavitamine ettevõttes
Aitame luua rikkumisest teavitamise süsteemi Teie ettevõttes. Pakume nii kogu süsteemi kui ka selle mõne etapi ülesehitamist.
-
Infoturbe juhtimine
Pakume Teile infoturbe juhtimise teenust, mis optimeerib ressursse, annab ülevaate turvaolukorrast ning tagab vastavuse õigusaktidele ja standarditele.
-
Infoturbe teekaart
Õigusaktidele, standarditele ja nõuetele vastavuse saavutamine.
-
Infoturbe siseaudit
Meie spetsialistid aitavad avastada ja parandada infoturbe puudujääke, kontrollides organisatsiooni vastavust õigusaktidele ja standarditele.
-
Koostööpartnerite haldus
Meie spetsialistid aitavad vähendada riske, mis on seotud kolmandate osapoolte teenuste kasutamisega.
-
Infoturbe koolitused
Pakume mitmesuguseid koolitusi ja teadlikkuse suurendamise programme, et tagada kõigi osapoolte teadlikkus infoturbe nõuetest, nende vastutusest teenusepakkujate valikul ning võimalikest riskidest.
-
ESG nõustamine
Aitame lahendada keskkonna, sotsiaalse kapitali, töötajate, ärimudeli ja hea juhtimistavaga seotud küsimusi.
-
ESG audit
Meie audiitorid kontrollivad ja kinnitavad kestlikkuse aruandeid kooskõlas rahvusvaheliste standarditega.
-
Kestlikud investeeringud
Aitame investoreil teha huvipakkuva ettevõtte keskkonnateemade, sotsiaalse vastutustundlikkuse ja hea juhtimistava analüüsi.
-
Kestlik maksukäitumine
Meie rahvusvahelise maksunduse spetsialistid määratlevad kestliku maksukäitumise kontseptsiooni ja pakuvad jätkusuutliku maksukäitumise teenuseid.
-
ESG juhi teenus
Alati ei pea ettevõttesse palkama ESG juhti. Seda saab ka kokkulepitud mahus teenusena sisse osta.
-
Personaliotsing
Aitame Teie ettevõttes ametikohad täita kompetentsete ja pühendunud töötajatega, kes aitavad ellu viia ettevõtte strateegilisi eesmärke.
-
Värbamise tugiteenused
Tugiteenused aitavad välja selgitada kandidaatide vastavuse ettevõtte ootustele. Enamkasutatud tugiteenused on kandidaadi testimine ja hindamine.
-
Personalijuhtimise protsesside juurutamine
Võtame personalijuhtimisega seotud protsesside juhtimise ja käivitamise kas täielikult enda peale või oleme personalijuhile toetav ja nõuandev partner.
-
Personaliaudit
Kaardistame personalijuhtimise protsesside olukorra ja anname ülevaate, kuidas hinnata organisatsiooni tervist personalijuhtimise seisukohast.
-
Personalitöö dokumentatsioon
Toetame ettevõtteid personalitööga seotud dokumentatsiooni ja eri töökorralduse protsesside korrektse vormistamisega.
-
Personaliuuringud
Aitame teha eesmärgipäraseid ja kvaliteetselt koostatud personaliuuringuid. Analüüsime tulemusi ja toome välja järeldused.
-
Personalijuhi teenus
Pakume ettevõtetele nii ajutist kui ka püsivat/pikaajalist personalijuhi teenust.
-
Digistrateegia
Aitame hinnata Teie organisatsiooni digiküpsust, töötame välja vajaduste ja võimalustega kooskõlas oleva strateegia ja võtmemõõdikud.
-
Nutikas automatiseerimine
Meie abiga saate suurendada äriprotsesside efektiivsust ning parandada klientide ja töötajate kasutajakogemust.
-
Ärianalüütika
Meie kogenud spetsialistid aitavad Teil andmeid taltsutada, et ettevõtte juhtimine oleks andmepõhine.
-
Infoturve
Läbimõeldud ja ennetav küberstrateegia pakub kindlustunnet ja võimalust keskenduda ettevõtte kasvupotentsiaali realiseerimisele.
-
Targa tellija teenus
Keskmiselt ebaõnnestub iga neljas projekt ja iga teine vajab muudatusi. Aitame juhtida Teie ettevõtte digilahenduste innovatsiooni!
-
Digitaalne hoolsusaudit
Teeme omandatava või ühendatava ettevõtte oluliste IT-küsimuste hoolsusauditi, sh analüüsime infosüsteeme ja nende jätkusuutlikkust.
-
Ene Rahula
Kolm aastakümmet samas ettevõttes töötada on tänapäeval pigem erand. Meie raamatupidaja Ene Rahulal 16. märtsil 2023 meie ettevõttes 30 tööaastat.
-
Eve Lille
Eve tuli Grant Thornton Balticusse finants-ja maksunõustajana tööle 2022. aasta veebruaris ning ta kinnitab, et see teekond on olnud äärmiselt põnev ja väljakutseid pakkuv.
-
Helena Pokmann
Helena liitus meie ettevõttega 2020. aastal auditi vanemkonsultandina ning on nüüdseks tõusnud auditi nooremjuhi rolli. Ta hindab kõrgelt ettevõtte ja meeskonna tugevat toetust.
-
Jelena Leoško
Jelena liitus meie ettevõttega 2017. aastal ja alustas nö nullist, sest tema senine kogemus oli logistikavaldkonnas. Tänaseks on Jelena hinnatud raamatupidaja ja raamatuidamise grupijuht.
-
Kai Paalberg
Kai taaskäivitas edukalt riskijuhtimise valdkonna. Ta saab ühtviisi ladusalt hakkama nii siseauditite tegemisega kui ka meeskonna juhtimisega.
-
Kristjan Järve
Kristjan on rohkem kui 20 Grant Thornton Balticus töötatud aasta jooksul üles ehitanud eduka maksunõustamise valdkonna ja kasvanud maksunõustajast ettevõtte partneriks.
-
Lenel Prisk
Leneli teekond Grant Thornton Balticus algas 2022. aasta juulis üle ootuste hästi. Juba enne oma esimest tööpäeva tundis Lenel, et see võibki olla õige organisatsioon just tema jaoks.
-
Meeli Tali-Aruväli
Meeli liitus meiega auditijuhina 2020. aastal. Teda üllatas väga toetav ja ühtehoidev meeskond. Meeli ütleb julgelt, et iga meie tiimiliige on väärtuslik, teda hinnatakse ja hoitakse.
-
Merle Rõbovõitra
Merle Rõbovõitra alustas raamatupidajana arveid sisse toksides, nüüd defineerib ta oma tööd pigem inimeste kui numbrite ärina.
-
Ragne Lehtsaar
2021. aastal auditi noormekonsultandina tööd alustanud Ragne on tänaseks auditi vanekonsultant. Ragnele meeldib, et ta töö on põnev, tema arengut toeatv ja paindlik.
-
Tarmo Rahkama
Tarmo on kasvanud assistendist auditijuhiks ja vandeaudiitoriks ning 2020. aasta sügisel sai temast ettevõtte partner. Tarmo hindab väga inimestevahelist koostööd ja torediad kolleege.
-
Tatjana Raskatova
Tatjana jaoks on töö Grant Thorntonis olnud positiivne kogemus, uue töötaja sisseelamine on hästi organiseeritud ja töötajat toetavad alati tiimijuht ja tiimikaaslased.
Oma tegevusala tõttu ei olnud väga paljudel ettevõtetel võimalik oma töötajatele kaugtööd pakkuda. Nendes ettevõtetes, kus kaugtöö on võimalik, olid firmade lähenemisviisid koroonakriisi ajal väga erinevad: mõni lõpetas kontoritöö täielikult ja suunas inimesed koju tööle, teised aga ei võimaldanud kaugtööd ja töötamine jätkus nii nagu varemgi. Paljud on lähenenud olukorrale paindlikult, jättes kontoris töötamise töötaja otsustada või korraldades tööl/kontoris käimise vahetuste kaupa. Ettevõtete otsuste taga on erinevad põhjused. Näiteks võivad need olla tehtud globaalsel tasandil või hoopis ettevõtte juhi enda harjumustest ja vaadetest lähtuvalt.
Tulles aga tagasi praeguse olukorra juurde, on ettevõtetel proovikive üksjagu. Näiteks kasvõi see, kuidas rahuldada erinevate huvigruppide ootusi edasise töötamise asjus. Usun, et igas meeskonnas on neid inimesi, kes on ettevaatlikud ning ei taha viiruse leviku tõttu seada ohtu ennast ja oma lähedasi. Samas on neid, kes on viiruse läbipõdenud, vaktsineeritud või väiksema ohutunnetusega. Samuti jagub inimesi, kes on avastanud distantsilt töötamise positiivsed küljed ja soovivad seda praktiseerida ka edaspidi. Ent on ka neid, kellele kaugtöö üldse ei sobi ja kes teevad kodus tööd vaid äärmisel vajadusel. Lisaks tuleb arvesse võtta ka ettevõtte töökorralduse vajadust pikemas perspektiivis.
Alustada tasub töötajate soovide väljaselgitamisest
Grant Thornton Balticus tegime mõlema viiruselaine ajal töötajate hulgas mitmeid küsitlusi. Ühelt poolt on olnud nende eesmärk mõõta n-ö hetkeolukorra temperatuuri ning kaugtööga seonduvaid muresid ja rõõme. Teiselt poolt on meie küsimused sisaldanud ka tulevikuvaadet, mille abil saame hinnata ja jälgida muutusi töötajate arvamustes viirusejärgsel perioodil töötamisel. Tulevikus on suurem osa töötajatest (ca 85%) soovinud jätkata ööd kas kontoris või nn hübriidvariandina teha vajaduspõhiselt tööd nii kontoris kui ka distantsilt. Vaid 15% näeb ennast tulevikus töötamas pigem kodukontoris.
Tulemuste tõlgendamisel tuleb kindlasti võtta arvesse ka ettevõtte varasemat praktikat ja kultuuri. Kuigi oleme oma ettevõttes kaugtööd võimaldanud ka enne koroonakriisi, muutub kodukontorite osakaal tulevikus kindlasti suuremaks kui see oli kriisieelsel ajal. See peegeldub ka kandidaatide värbamisel. Tööintervjuudel küsib pea iga teine kandidaat ettevõtte suhtumist kaugtöösse ja sageli peab võimalik uus töötaja silmas just võimalust aeg-ajalt distantsilt töötada. Töö ja eraelu tasakaal on muutunud väga oluliseks.
Tuleme nüüd tagasi nende inimeste juurde, kes pigem eelistavad töötada kontoris ja/või soovivad kontorisse naasta esimesel võimalusel. Selleks võib olla mitmeid põhjuseid: soov hoida tööd ja eraelu rangelt lahus, kodus töötamiseks puuduvad sobivad tingimused (liiga väike elamine, samaaegselt kodusolevad pereliikmed vm), koroonakriisist tingitud töö ja eraelu tasakaalu kadumine.
Kolm soovitust edasiseks tegutsemiseks
Esiteks soovitan kaardistada hetkeolukorra, kaasates nii töötajaid kui ka juhtkonda. Uurida tasub erinevate huvipoolte mõtteid seoses kontorisse naasmisega. See annab võimaluse näha kontoris töötamisega seotud riskifaktoreid ja ohukohti läbi töötajate silmade. Samuti saavad selgeks kaugtööga kaasnenud murekohad, kus töötajad oleksid vajanud ettevõtte toetust. Näiteks sellel kevadel tehtud uuringust saime teada, et üle poole töötajatest näeb kõige suuremat riski selles, kui kontoris viibivate inimeste arv on suur – kardetakse nakkuse saamist kaastöötajalt. Seda riski peab suureks või väga suureks ca 52% töötajatest. Töötajate jaoks on oluline, et kontor ei oleks üle rahvastatud ja peetaks kinni hajutamisreeglitest.
Teiseks soovitan ettevõtte juhtkonnal otsustada, kas või mil määral jääb paindlik töökorraldus ettevõttes kehtima ka viiruse leviku madalperioodil ning pärast viiruse kadumist. Paindlikkuse all mõeldakse eelkõige töötamise asukohta, kuid selleks võib olla ka töötamise aeg. Töötajate vajaduste kõrval ei ole väheoluline hinnata ka ettevõtte vajadusi ja eelistusi. Kas ettevõtte soovib, et töötajad töötaksid rohkem kontoris või kodus, mil määral ollakse valmis investeerima kaugtöökohtadesse (laud, kuvar, tool jne), kas ka kaugtööd tegevatele inimestele jääb kontoris alles püsitöökoht või tekivad hotdesking alad. Kui neile küsimustele on vastused teada, saab edasisi tegevusi planeerida. Oluline on need sõnumid võimalikult selgelt ka töötajateni viia.
Kolmas ja ilmselt kõige keerulisem küsimus puudutab ettevõtte üldist töökorraldust, eriti kui jääb kasutusele hübriidtöö. Siin tasub analüüsida olemasolevaid protsesse, rutiine ja tavasid ning mõelda nende ajakohastamise peale. Näiteks milliseid protsesse oleks mõistlik digitaliseerida, milline saab olema edasine koosolekute kultuur, kuidas tagada info liikumine jm. Unustada ei saa ka kaugtööd tegevaid töötajaid ning jätkuvalt tuleb fookuses hoida nende tööohutust, töö efektiivsuse mõõtmist, tiimitunde säilitamist. Lisaks tasub üle vaadata kontori riskianalüüs ning lähtuvalt sellest töötada välja mitmesugused meetmed, et kontoris töötamine oleks ka suurema inimeste arvu korral
turvaline.
Kuna Grant Thornton Balticus on vaheldumisi kodus ja kontoris töötamine juba aastatepikkune praktika, siis peame oluliseks tagada info olemasolu kontori täitumise kohta. Teisisõnu, et oleks teada kontoris töötavate inimeste arv, mille baasil saavad töötajad otsustada, kas tulla täna kontorisse või mitte. Oleme selle lahendanud digitaalselt – töötajad märgivad oma kodukontoris viibimise personalitarkvarasse. Samas näevad ka kolleegid seda infot ühises kalendris ja saavad teada, kui palju inimesi ühel või teisel päeval plaanib kontoris töötada. Lisaks soovitan koostada reeglistiku koosolekuruumide, puhkeruumide ning muude ühisalade kasutamiseks, et tagada piisav hajutatus.
Ohutu töökeskkonna kujundamisel on jätkuvalt au sees seebi, desovahendite või maskide olemasolu. Turule on tulnud ka COVID-19 kiirtestid, mis on juba mitmetes ettevõtetes kasutust leidnud.
Lõpetuseks ei tasu unustada töötajate toetamist vaimse tervisega seonduvatel teemadel. Ka pärast kaua distantsilt töötamist võib kontorisse naasmine olla keeruline. Näiteks meie enda kevadel korraldatud uuringu tulemustest jäid domineerima järgmised asjaolud:
- Üle 50% töötajatest arvab, et ühtse meeskonna tunne on oluliselt vähenenud. Virtuaalsete üritustega kohanemine võtab aega, neid ei võeta omaks vm.
- Töötajad on väsinud. Paljudele on kaugtöö olnud hädavajalik seoses koolide sulgemisega või viiruse hirmuga. Selle tulemusena teevad rohkem kui pooled inimesed varasemast enam õhtuti või nädalavahetusel tööd ja on pidevalt töölainel. Samuti on suurenenud töö intensiivsus.
Tööandja saab töötajaid toetada mitmel viisil. Näiteks võib võimaldada osalemist loengutel ja seminaridel, korraldades praktilisi töötubasid koos erinevate harjutustega. Võib pakkuda psühholoogi või terapeudi teenust või eratervisekindlust, et töötaja saaks ise vajalikke teenuseid kasutada. Järjest olulisem on oma tööriistakasti täiendamine ka enesejuhtimise ja enese toetamise tööriistadega, et inimestel oleks praeguses heitlikus maailmas lihtsam toime tulla.
Lõpetuseks, kui olukord lõpuks lubab, siis tasub panustada ühistesse koosviibimistesse, pidudesse, suvepäevadesse. Ühised üritused aitavad suhtlemise taas käima lükata ja murda barjääre, mida töötajad kontorisse naasmisel võivad tunda. Viimase aasta kestnud olukord on viinud inimesed teistmoodi mugavustsooni, sealt väljumine võib tekitada omamoodi hirme. Olles aga jälle koos, tunnevad paljud kindlasti ära selle mõnusa tunde, mis tekib kolleegidega koos aega veetes, hommikukohvi juues või lihtsalt ühiselt lõunatades.
Ettevõtte suurim väärtus on (õnnelikud) inimesed! Turvalist kontorisse naasmist!
Artikkel ilmus personaliuudised.ee 20.05.2021.